|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att utöka(!??) garaget med ytterligare en bil.Undrar om ni har några synpunkter,tankar kring dessa bilar?? Har aldrig ägt en Alpina tidigare, servas dem på BMW-verkstäder? Vilken skulle ni välja ?? Mvh Dexx | |
ErikJ |
Både M5 och Alpinan är underbara bilar.. fördelen med alpinan är att du får automat om det intresserar dig, annars har ju M5 bättre prestanda. de servas på vanliga Aukt BMW lite fler punkter på service. än vän till mig ska sälja sin B10 4,6 -98 4800 mil svensksåld!!!! kör själv en M5 -00 vilket är helt underbar bil! |
black beemer_1 |
jag skulle ta alpinan aut,helt underbart ju erik j,din kompis där,kan du maila mig info om bilen ,färg,utr,inred,mm samt pris,och vart den finns man kör inte bil under 8cyl |
|
hmm....svårt val...Alpinan är inte en direkt vanlig bil, medans M5:an är vanligare än Alpinan...det är ju ngt visst i att äga/ha ägt en Alpina..jag skulle nog tagit M5:an, enbart för att få manuellt..men finns Alpinan att få med manuell så är jag inte sen på den (om det inte skiljer ngt spec. i pris) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
JAg var o kollade på en alpina innan jag köptë min m5a. Det var en mkt fin bil på många sätt, men den har inte alls den sportiga känslan som en m5a. Men det e ju vad jag tycker M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Alpinan är som Anders säger inte lika sportig, har ett mjukare (men ändå fast) chassie samt automatlåda. Länk ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
black beemer_1 |
slippa växla =FANTASTIKO man kör inte bil under 8cyl |
|
Frågan är om man är ute efter ultimat sportighet när man funderar på en e39 i 2tons klassen. Visserligen är m5an en välbalanserad bil och GÅR köra fort på bana men den riktiga sportigheten har jag svårt att känna i en så pass stor bil. Det är ingen busbil och jag skulle kunna leva med automat i en sådan bil. Alpinan kommer garanterat hålla sitt värde mycket bättre än e39 m5an, den är ovanligare samt att det är speciellt att äga en alpina som någon sa tidigare. Funderar du på att någon gång köra bana, och vill kunna köra familjen men ändå känna dig "sportig" så är nog m5an rätt val. Skiter du däremot i att köra bana (eventuellt har en annan bättre bil för det ändamålet) vill åka kungligt i en ovanlig bil så tycker jag du ska ta alpinan. Ser man till andrahandsvärdet är nog det bättre för plånboken också. |
|
|
Är det inte switchtronic på Alpinan? Isåfall kan man ju växla på ratten och få lite av känslan från en manuell låda. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Alpinan finns ju dessutom som Touring! ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
Om man inte prompt måste ha Touring och/eller automat så är det gjutet att man tar en M5. Den gör allt som Alpinan gör fast lite eller mkt bätte, inredningen undantagen. |
|
|
Hej igen .... Tack för synpunkterna .... Men det lutar nog mer åt en Alpina det är ju som sagt en mer "speciell" bil än M5, därmed inte sagt att M5an är en vanlig bil!! Jag var och tittade på en mörkblå med de riktiga stripsen idag.... den såg helt fantastisk ut. Tyvärr var det inte riktigt väder för en seriös provkörning idag men vi skall träffas efter nyår och då får vi se ... Gott nytt år på er alla....... Mvh Dexx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.