|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har två frågor and E36:an: Den första är hur man får loss det högtalarskyddet nere på förarsidan, den med fotstödet. Passagerarsidan va ju inga problem, men denna sidan fattade jag inte. Jag antar att man skruvar upp den där plastskruven först, bakom handtaget för att öppna huven, men sen då? Skall handtaget bort? Är det fjädrar och grejer att hålla reda på där inne..? Den andra frågan är hur man tar bort insidan av dörrarna fram? Skruvar bakom handtag, men sen? Vore tacksam för punktvis beskrivning av nån som gjort detta. Hälsningar, Zaphi | |
|
Skruva bort huv öppnings handtaget sen dra de rakt ut. sitter på en torx liknande axel. vrid past skruven så att den inte låser,när du gjort de ska de vara ganska löst, dra det utåt samt mot dig så den lossnar ur sina fästen vid fotstödet. Dörr sida: sitter vid handtaget, och med en täckplugg en bit ner på dörren, kommer inte riktigt ihåg om de var 2 eller 3 skruv den satt med, sedan sitter de fast med plastklipps. se upp med sladdarna till el-hissarna osv när du får loss dörrsidan. lycka till. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
Ett tips är att köpa Haynes mekhandbok för E36. Det besvarar de flesta frågor av denna karaktär. Den är skriven på begriplig engelska. Troligen billagast på Biltema. Mvh Henrik. |
|
X. |
På den här länken finns info om hur man demonterar dörrarna mm: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.