|
|
|
|---|---|
| Jag kör inte så mycket med cabben nu på vintern men när det är "bra" väder åker jag ut en sväng. Idag hade jag parkerat bilen ute i 2h. Under dessa timmar tjöt larmet 4 gånger utan anledning. Det är inte första gången det händer, förra veckan gick larmet igång av sig självt ett par gånger. Varför är det på detta viset??? ngn som vet? | |
|
På mitt Defa larm kan jag kolla vad som utlöst larmet de senaste 10 ggr. Tex. dörr, motorhuv, rörelsesensor etc. Det kanske är en dörrkontakt som är för tajt ställd eller blippar till av fukt. Har du ngn sådan logg på ditt larm ? Hälsningar Niclas |
|
stefannorr |
Hade liknande proplem på min förra bil en Rover. Enligt BMW verkstaden så var de rörelselarmet som aktiverades p.g.a extrema tempskillnader från att stå inne till o stå ute i typ minus 15 grader. Dom sa även att cupevärmaren kan aktivera rörelselarmet. |
| NID: Jag har bmw orginal larm så jag tror inte jag har ngn sådan logg som du har. | |
|
BMW-larmen har en logg som visar alla tidigare larmningar.. måste dock kollas hos en BMW-verkstad eller någon som har diagnosinstrumentet.. på min bil så spökar glaskrossensorn i höger bakdörr om man inte stänger dörren jättehårt.. jobbigt när man parkerar utomhus och bilen står o larmar en hel natt utan anledning.. _________________ who dares wins... |
|
|
hejsan, har du kollat om larmdosan som stter i vindrutan blinkar/lyser när du startat bilen och kört ett tag? jag har ett unicum larm och när det betér sig som du beskrivit är det tecken på dåligt batteri i själva larmcentralen... den piper till lite då och då när den är låst.. typ som "hjälp, snart slut på batteri! byt i mig annars kommer jag inte funka nå bra!" ;P hoppas det löser problemet :) //sliipy "If everything is under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.