|
|
|
|---|---|
svardska |
Min färddator pratar olika språk hela tiden! Är det nån som varit med om det? och ev vet vad som felar. |
|
Precisera dig... på vilket sätt går det till? ÄR det vid uppstart den byter? Eller menar du att dom kommit i otakt? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
svardska |
den blandar precis som den vill! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lysande rubrik !!. det blir att anmäla dig till språkkurs:)Det är inte esperanto då:) Syntax error?? Kan man gör bilen strömlös ett tag?? Säkring/ batteriet för ev nollställning? MVH Hasso Länk |
svardska |
Bra ide Hasso jag får prova med det, fast då blir det kanske en massa andra konstigheter med boxarna!? |
|
om den kör blandade språk kan man till exempel göra på följande sätt. 1. ställ in rätt språk på obc 2. dra ut obc 3. ställ in rätt språk i displayen under instrument 4. tryck in OBC:n 5. vips så är språken synkade. Dett hände senast min levande EMP bomb (frugan) lånade min bil, då hette plötsligt timme HORA och det såg inte vackert ut. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Har fått samma sak. Var drar man ut OBC:n? /MArvin V8 Newton Power |
|
Deliq |
> pcdoktor Vilken oförskämd bil du har, som ger frugan skällsord :D btw. Felet kan även uppstå om någon av elektrolytkondensatorerna på kortet i instrumenthuset har gett upp M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Är det si-Kondensatorerna du menar? V8 Newton Power |
|
Deliq |
Jepp, några av dem håller minnet till SI-indikeringen, några andra håller minnet till OBC'n. M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Öppnar denna tråden igen då jag fått precis samma sak på min efter ett batteribyte. Fungerar det att göra som pc-doktor skriver eller kommer det tillbaka? Är inte så sugen på att tillbringa nån timme med att riva ut div stereogrejor bara för att det ska fungera ett tag... MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
| Ställ in checkcontrol displayen på tyska, koppla sedan ur själva datorn - koppla sen tillbaka den. Efter detta är båda enheterna ställda på tyska, byt då till önskat språk på det sedvanliga sättet som förklaras under gör-det-själv/mektips till vänster i menyn. | |
| visste inte att bilar kunde prata 1988?? | |
svardska |
Huga! Kan ingen radera alla dessa gamla problem så man slipper bli påmind hela tiden, det är det ena efter det andra! Senaste nytt efter en hel sommar med en massa mekande är att man bli påbackad och får hela v framdörr skrotad av en oförsäkrad balt med ogiltigt körkort. I alla fall så blev min normal efter att ha stått strömlös en natt, så hopp finns även för dig David MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Har nu tillbringat några timmar i garaget. Använde pc-doktors metod som verkar fungera. Dock verkar det som om ett kondensatorbyte är på gång då den hade ställt sig på spanska andra gången jag startade den. Var ut nu ikväll och då var den åter på engelska , har ju samma språk på båda nu iaf :-) Någon som bytt kondingarna på en 88 som kommer ihåg vilka värden det skall vara? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.