|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
Passar saab 900 -97 intercooler bra i e30. Eller finns det ngn som har en med bra passform till salu.. Även turboslangar, blandningsmätare,dumpventil köpes FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
black beemer_1 |
va som hellst men inte SAAB delar till en BMW prata me claus på turbo center han klurar ut de på noll tid man kör inte bil under 8cyl |
black beemer_1 |
vem låter du konvertera bilarna? eller gör du det själv? man kör inte bil under 8cyl |
tudeski2457 |
Konverterar själv! Varför inte.Huvudsakenär väl att det går bra. så du skulle inte montera en kompressor från saab då om det funnits? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
Intercoolern från en Saab 9000 passar bra. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
tudeski2457 |
E det ngn viss årsmod och modell som ic sitter i? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
Det tror jag inte.... Men ta en från en 2.3L... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
-> tudeski IC från 9000 2.3T -94 o framåt är den bättre sorten... |
|
|
Om ni ska ha en intercooler från en S**B 9000, så spelar det ingen roll om det är en 2,3 eller 2,0. S**B har samma artikelnummer på alla intercooler. Det som skiljer på dem är årsmodell. Tidig modell hade en vinkel i 90` så att det inte behövde ha det i slanganslutningen. Och nu undrar ni säkert hur jag vet detta... Efter att ha köpt ett par stycken (ca 4st) så har sett detta med egna ögon i fabriken (mina intercooler kom direkt från fabriken). MVH/Berbel |
|
|
Berbel>> Nädå, finns ett antal olika artnr. på laddluftkylare till 9000. S**B förresten? Vågar du inte skriva Saab? Är det några på hemmaplan du är rädd för kanske? ;-) ;-) Mvh TD04 |
|
tudeski2457 |
ingen här som har en billig till salu.. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
|
tudeski2457>> Har du kollat annonserna på Länk ? Såg en Viggen IC där härom dagen. Kanske du vet men IC:n ifrån 900 -97 har in å ut i samma ände. |
|
|
-> tudeski Jag har en liggande. Vad betalar du? Det är en sådan jag nämnde ovan med de "bättre" anslutningarna. |
|
tudeski2457 |
Hittat en billig viggen intercooler, ngn som vet hur passformen är på dem samt effektgrad. 1000spänn är väl inte helt dyrt? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
tudeski2457 |
Hittat en billig viggen intercooler, ngn som vet hur passformen är på dem samt effektgrad. 1000spänn är väl inte helt dyrt? FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
| Det är väl ett oki pris. Dock är jag tveksam till om den verkligen är så mycket bättre än den från 9000. Vill minnas en tråd inne på www.stcs.nu där detta diskuterades. Fråga där! | |
tudeski2457 |
den tar ju mindre plats iaf.ser grym ut tycker jag.. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
| Ja, det är nog som så att 9000 IC:n är bättre än den ifrån Viggen. | |
|
Viggen ic är ju helt oki,kompisen hade sån på 325 med ca 400hk |
|
black beemer_1 |
volvo intercooler ,,saab intercooler varför inte ta TRABANTENS intercooler? seriöst kolla in G-REDDYS turbo prylar man kör inte bil under 8cyl |
black beemer_1 |
FÖRKLARA MIG LITE HUR ett konvertering går till man kör inte bil under 8cyl |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.