AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
26.393

BMW och Telefoner!

Sida 9 av 14
Hejja Kalle visste väl att du var en klok man.
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Har precis bytt till en S700i, gillar den verkligen. Tar riktigt bra kort för att vara en kamera.
Enda nackdelen är att den är ganska tjock.

// Henrik
Länk
Ehhh, SKA inte en kamera ta bra kort? :-)))

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Nokia 7110! En riktigt toppenlur vill jag lova.
He
107
Henrik Arvidsson
X5 -07
325i Cabriolet -87
BMWCS #5463
Gick lite fort när jag skrev inlägget... ska naturligtvis stå: Tar riktigt bra kort för att vara en telefon :-)

Läste en test av telefonen här: Länk och efter det köpte jag en. Äntligen en kameratelefon som tar bilder som blir bra när man för över dem till datorn.

// Henrik
Länk
Kalle: Du är en MYCKET klok man. Jag har haft K700i sen den dagen den lanserades och det är den ABSOLUT bästa telefon jag någonsin haft. Sen den senaste mjukvaruuppdateringen(som man själv kan göra online) är batteritiden gångbar över en vecka med måttligt prat vilket är mer än jag kan säga om någon annan tfn jag haft.
MP3 spelaren är klockren, Fildelnings vertyget över Blåtand är klockrent. Om jag nu måste gnälla på något så får det bli att den inte har en slot för memorystick eller liknande.

Starre: Jag är ledsen att behöva säga det, men Nokia har flippat ut designmässigt och vi ska inte tala om deras reklam filmer :)
De där otäcka ljudet dom kör skapar momentan huvudvärk hos mig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Dags även för mig att uppdatera.
Slog idag till på en SE P900. Visst lockade k/s700 men jag ville ha något rejält att hålla i:)
Kan dock säga att den känns väldigt stor om man jämför med min gamla T630.

Ang. Nokia så kan jag bara hålla med wendtan, dom har gått ner sig totalt, telefonerna ser hemska ut och menyer osv. gillar jag inte alls. Känns som att dom har hamnat i panik sen sonyericsson fick fart på produktionen av klockrena lurar.
Har väl haft ca 10 Ericsson/Sonyericsson men ingen Nokia eller liknande och så kommer det att förbli att bra tag framöver...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
li
1.959
liste
535i -89
Har uppdaterat telefonparken jag också. Har sedan någon månad en SonyEricsson S700i - en mycket trevlig telefon! :)
K700 är nog bra...men den gick bort när jag kände på den, då jag tycker att knappsatsen är för pluttig och svårjobbad för en riktig manshand - passar för frökenhänder =O) (får jag stryk nu? :)

Favoriten Nokia har inte riktigt hittat rätt för tillfället.

Så det blev en Samsung SGH E-330 :)

/Lazze
Länk

S700i verkar klart ball! Äntligen en telefon med en kamera SOM MAN KAN ANVÄNDA TILL NÅGOT!

Staffan och Micke, Det ska mycket till för att jag ska gå över till Nokia ;-)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
li
1.959
liste
535i -89
Kalle - låter kanske smått fånigt, men med S700:n känner jag mig för första gången helt mobil. Dessutom är det underbart att kunna skicka wallpaper-stora bilder spontant både till sig själv och till andra. De gamla suddiga 240x320-bilderna gjorde ärligt talat ingen glad. Köp! :D
Kör SE V800 sen en tid. Rätt buggig tyvärr, annars trevlig. Mycket bra displayer, även den yttre och bra kamera (för att vara telefonkamera), motsvarar S700 i 2G-världen. Programversionen är R1D003, nån som har testat och ev, uppgraderat för att slippa buggarna, eller är den för ny? Kameraljudet är ju bara för jobbigt, måste bort...)

FP
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Till er som har en S700 så har jag gjort två e39 M5 teman.
Dom finns på dessa länkarna.
Länk
Länk

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
folke: dom kommer inte plocka bort ljudet från kameran tyvärr :(
Jag ska kolla om det finns någon ny mjukvara till V800, återkommer :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Hehe, inte SE kanske. Men jag kommer att försöka fixa det...))
Undras om temorna ovan funkar i V800?

FP
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vet inte hur det är med S700 teman till V800, men det är ju inte värre än att man testar.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Tjena!
Jag kör lite blandat, just nu Nokia 6630 3G, har kört Motorola E1000, S-E V800, S-E S700i + Live, mm. mm. Jag arbetar som BC i en mobilbutik.

Har ni funderingar så fråga gärna.
Jag kan dock inte svara på frågor om nyaste uppdateringar etc. Då jag helt enkelt inte har tid att kolla detta på ett hundratal mobilmodeller.

Jag kan faktiskt varmt rekomendera 6630, riktigt bra! Mail med bifogade filer, hygglig kamera, bra mottagning, mycket snabbare i systemet än tidigare symbian-telefoner!

hejhej.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kan man uppgradera mv till en k700 via nätet? Behöver jag ngn sladd eller funkar blå?

//Player
Player: Du behöver en USB docka, antingen DSS-20 eller DSS-25.
Det fungerar inte med någon slags kommunikationskabel.
Eftersom den uppdaterar även firmware för blåtand så fungerar det inte via det. Bara USB docka helt enkelt.

Uppdaterings tjänsten finns här: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag funderar seriöst på en P910 till sommaren 2005 :)

Håller med wendtan om att Nokia flippat ut totalt designmässigt. Detta i kombination med att deras logotyp ser ut som Konsums Blåvitt-logotyp gör det till ett otänkbart alternativ ;)

SE gör fräshast lurar för tillfället, inget snack. Samsung gillar jag också, men det känns som de faller på funktionalitet.

K700 verkar vara en superlur, men den kommer att vara "för gammal" då det är dags för mig att byta. S700 möjligen, men den känns mer som en "spejsig" ungdomstelefon medans en P910 känns som en klart kraftfullare telefon (klarar vad jag vet minneskort upp till 1024 MB). Enda som talar emot är dess storlek. Samtidigt är den ganska smidig för att vara just så stor, hmm :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.