|
Sida 14 av 14
|
|
|---|---|
|
Klart att man har en iPhone! Hör ju liksom ihop med BMW :) Det finns egentligen bara en sak jag saknar med iPhonens nuvarande utförande. 3G. Edge fungerar ju ganska bra förvisso, men mer fart skadar ju inte! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
har plöjt hela den här gamla tråden nu. trevlig nostalgi med flera citat som känns roliga så här i efterhand. tanja som återfinns på sida 12 verkar ha blivit medlem här i tron att det är ett forum för mobiltelefoner. läs hennes presentation. riktigt komiskt. en länk som kan intressera alla iphonefanns är denna Länk . mitt intresse för mobiltelefoner började på slutet av nittiotalet när man blev tonåring. det ökade och jag har stolt blivit kallad för den största mobilnörden i min umgängeskrets. första minnet av en mobiltelefon var i början av nittiotalet när jag och min familj var på semester i norge(beitostölen). vi åkte med en annan familj och de hade med sig en ericsson nmt-telefon som var stor som en resväska och hade en vanlig telefonlur. min första lur blev en begagnad nokia 2110 Länk med comviq kontantkort för 100:- på kortet fanns det 20:- kvar. detta var 1998. efter ett år tröttnade jag på den stora klumpen och köpte nokia 3310 Länk . var först på min högstadieskola med den. reaktionerna var kraftiga alla tyckte den var grym. tjejerna tyckte den var gullig killarna diggade snake ll o.s.v. de första månaderna var man hyfsat ensam om den men sen köpte ju alla den. min gamla 2110 modifierades till 2210 på träslöjden. sågade först av antennen och slipade sedan ner den. inbyggd antenn med andra ord och täckningen blev inte sämre. telefonens blev glapp när den möte klinkersgolvet efter innebandymatch. nokia bytte den på garantin men då slutade röststyrningen att fungera och den dog i tid och otid. när jag lämnade in den bytte de displayen igen jag fick nytt batteri men röststyrningen fungerade fortfarande inte. då fick jag ut en ny telefon som jag sålde till bekant omgående. så ganska strulig erfarenhet med andra ord. det mest positiva var knappsatsen. som var grym tills den blev utsliten. 2002 köpte jag en panasonic gd75 Länk som jag fortfarande har kvar och använder då och då. lätt den bästa telefonen jag haft. den var billig polyfoniska ringsignaler som var exotiskt på den tiden. sjukt bra kvalité har hållt för hur mycket misshandel som helst. outslitbar glädjepinne till skillnad från sonyericsson. lätt det bästa ljudet jag vart med om. svagheter som kan nämnas var att den inte är lika komplett som sonyericsson tekniskt men den var ju mycket billigare också. sen var ju designmissen med blå skärmbelysning och grön tangentbelysning riktigt illa. men jag stängde av belysningen på dagen då den drog mindre batteri dessutom. tråkigt nog har de slutat med mobiltelefoner. de var de enda som släppte färdiga mobiltelefoner. inga uppgraderingar här inte. 2004 blev det en sonyericsson k700i Länk som jag läst att det blev för många andra. fyra och ett halvt fick man pynta + 500 för en bluetoothadapter, sommarjobbslönen fick stryka på foten. att köpa en så ny high end modell gjorde att den stod sig väldigt länge tekniskt och det var svårt att hitta anledningar att byta upp sig. kvalitén som jag upplevt med panasonicen kan jag inte påstod att jag upplevde med denna trots att silkesvantarna var på. joysticken, batteriluckan mm är exempel på kvalitétsproblem. att den var en bra modell fick ju återigen bieffekten att alla snart hade den. att vara lite unik som man upplevde med panasonicen var därför något jag eftersträvade när jag valde nästa modell. 2006 köpte jag en vk mobile 2020 Länk . sjukt liten nalle med imponerande prestanda för sin storlek 128 mb minne och hyfsad mp3-spelare. handsfree med 3,5 mm plugg och volymkontroll. imponerande oled-skärm. vid mjukvaruuppdatering hos siba slarvade de bort mobilen och jag fick hämta ut en ny mobil till samma inköpsvärde. skrämmande dålig koll men jag kompenserades ju iallafall. då 2007 blev det en lg ke970 shine Länk . detta är min nuvarande mobil. den är snygg både i hård och mjukvara men funkar inte lika bra som sony ericssons lurar gör. så nu är jag sugen på att byta men det får nog dröja ett tag. numera har man ju bilar att investera i. |
|
Angeleyes |
Nokia E61i - Optimala telefonen för egenföretagaren... |
| Sony Ericsson W880 kör jag med i dagsläget men saknar min gamla K750 men p.g.a teleoperatörs byte på jobbet blev 3g ett måste. | |
|
Sony Ericsson K610i via jobbet (man fick välja mellan SE och Nokia). iPhone om jag själv hade fått välja. Den är helt fantastisk. Men den mest BMW-lika telefonen är en svart SE från förra året (en SmartPhone, minns inte modellen) med nästan exakt samma orange färg på siffrorna som BMW:s instrumentbelysning. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Nån som vet om SE W715 fungerar ihop med bilens blåtand? W610, w880,w890 o w910 har ju full kompatibilitet men saknar GPS mottagare... |
|
| iphone | |
|
HTC Touch Diamond (P3700), lätt den bästa och mest allsidiga telefonen jag haft. Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
| iphone | |
|
S-E Xperia 1 samt S-E C905, den sistnämnda är riktigt bra BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.