|
Sida 11 av 14
|
|
|---|---|
|
Jepp det skiljer en del, även mellan modeller med inbyggd eller utstickande antenn osv. Våglängden på GSM 900 eller 1800 är bara några cm, det räcker att man flyttar fingrarna lite på utsidan av luren för att få helt annat stråningsspektrum osv. Men fortfarande: Om man bekymrar sig över detta så är inte mobiler rätt prylar att pyssla med, precis som t.ex inte lampor är bra om man är känslig för ljus osv. I de flesta fall funkar handen som motvikt (jordplan) för antennsystemet, en förutsättning för bra funktion. Om man har mobilen i fickan eller väskan så blir antennsystemet sämre och mobilen tvingas upp i högre effekt med högre strömförbrukning för att ge kontakt med basstationen. FP |
|
|
Det är väl så att ingen riktigt vet hur farlig strålningen är, eller om den är "skadligt" farlig överhuvudtaget? Telefoner, microvågsugnar, solarier..etc har ju funnits ett tag, och ingen verkar ha dött av det...än. "experterna" sätter ju normen för huruvida det är farligt på olika nivåer. (EU - TCO). Det råder inga som helst klara besked om riskerna, och tur är väl kanske det :) Gå omkring och bekymra sig - NÄ det kan man inte göra, inte jag iaf, numera är ju "allt" farligt :)) Men intressant är det. /Lazze Länk |
|
|
Uppdatering: P900an är ny utbytt mot en SE W800i. Underbar telefon på alla sätt och viss. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
K70i sedan några månader tillbaks. Bästa telefonen jag haft, är mycket nöjd. Lyckades kränga iväg T630:n (Operatörsfifflad Vodafone Live-telefon) för 1000:-, inte illa pinkat med tanke på att man kan köpa en helt ny, icke operatörslåst för 1139:- :DDDDDD Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Det är naturligtvis en Sony Ericsson K700i- telefon jag har nu, inte K70i. Sorry. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
| Kanske dax för en update:)) kör numera med 9300 och 6230i märke Nokia ofcourse | |
|
Jag har en Motorola V3 Razr. Mycket nöjd med den. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
Sony Ericsson K750i sedan drygt en månad tillbaka. Min första Sony Eriksson och mycket nöjd hittils. Har även en sur LG U8130 3G telefon som verkligen har sjungt på sista versen ett bra tag, men förhoppningsvis kommer den bytas ut mot en Noka 6680 inom ett par veckor. BMW CS #5139 |
|
| J.L: vad är det för problem med din U8130? Jag har en likadan och det är det absolut bästa mobil jag haft. Är jättenöjd med den, fungerar klockrent. Har haft den i ett år i september. | |
|
Skaffade nyligen en K700i som dessvärre råkade ut för en "fuktskada" under midsommar... så nu tjänstgör T630 ett tag till ;) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
HP iPAQ 6340 ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
graFFe: värdelös batterikapacitet, samtalen bryts då och då, ibland fungerar det inte att ringa, samt extremt repkänslig hela telefonen. Kompisen hade en likadan och hade samma bekymmer så tillslut tröttnade han och klagade hos 3, de hade tydligen varit mycket klagomål på denna modell, han fick ut en 6680 till kanonpris och efter det har det fungerat bra. BMW CS #5139 |
|
|
Uppdatering. Har nu bytt K700i mot Z800i. Fungerar klockrent. Mkt bättre än k700i som jag måste fått ett måndagsex av! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
K750i mycket nöjd! //Palle |
|
| J.L: okej, konstigt. Verkar som en del exemplar fungerar dåligt. Själv har jag aldrig råkat ut för de problem du beskriver. Jag laddar batteriet ca. Varannan natt, o ändå använder jag telefonen ganska ofta, mest sms och wap. | |
|
Efter ett halvår med K700i föll valet på en Motorola razr mest för utseendts skull men luren funkar bättre än förväntat, den slår t.o.m. k700 på fingrarna i vissa lägen. ///Johan Länk |
|
|
NOKIA 6680 köpte den samma dag som den kom ut, en kanontelefon. Något dålig batterikapacitet men det verkar alla mobiler ha nuförtiden speciellt 3G. Videosamtal använder man inte ofta, väldigt överskattat. No More Limits! |
|
|
p800 och k700i ericsson .Nokia är till för småflickor som messar bilder på pokemon ock my little ponny på :) |
|
|
SE är väl dom som kör med Pokemonliknande ikoner, små och plastiga mobiler på alla småflickors önskelista ;o) No More Limits! |
|
|
K750i efter att min K700i lämnat in. Sorgligt på sätt o vis då K700i var den bästa luren jag haft. Stabil/Snabb/Snygg. K750i verkar vara minst lika bra fast med bättre kamera och memorystick. Att stoppa 1-2 gb minneskort i luren gör ju den till en bärbar mp3 spelare/USB minne vilket kan vara trevligt. Jag kikade lite på vad Nokia hade att erbjuda, men de var som vanligt totalflipp designmässigt men även funktionsmässigt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.