|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
|
Tack wendtan. //Player |
|
|
Har precis bytt till mig en Nokia 6230.En MYCKET bra telefon.Nokias bästa lur tycker jag:-) Mvh Anders |
|
|
Här var det snabba svängar...Samsung'en som jag köpte i förrgår var inte min kopp kaffe...så den blev en X-tra Julklapp åt min dotter istället. Tog mitt furnuft tillfånga och återgick till NOKIA! Det blev en Nokia 6230 Graphite, som just nu är under första laddningen. (Har jag undringar om hur den fungerar så kontaktar jag Micke O ;-) /Lazze Länk |
|
|
Jag har haft min SE P900 i över ett år nu och så mycket kan jag säga att den krånglar aldrig. Jag var lite orolig när jag köpte den att den skulle vara buggig men så är icke fallet. Kan vara bra att veta kanske för ev. spekulanter. Jag ska försöka uppdatera mjukvaran till P910 också när tillfälle ges. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Du är så välkommen Lazze, fast just nu har jag den inlämnad på uppgradering av mjukvaran. Man vill ju ha det senaste även om luren inte är den nyaste eller värsta. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Köpte mig nyligen en Nokia 2650, en billig telefon med fräck design. (Lite "2001 - A space odyssey" över det hela...) Lite småkrångel hade jag dock med den i början, man skall nog (om man köper Nokia) se upp med de billiga modellerna som inte är tillverkade i Finland. Tycker, till skillnad från många traditionalister här, att det är jättekul med de säregna designgrepp som Nokia tagit på sistone! Måste dock erkänna att jag är ganska jävig, det började med en Nokia för att stödja finsk industri - nu duger inget annat... :-) 7280 exempelvis är ju hur cool som helst! |
|
|
Har också haft många Nokia under åren, men på slutet har de helt trillat bort från det funktionella i knappsatser osv, alternativt tagit bort dom helt. Jag hade faktiskt en 3650 ender ett par veckor, men fick ge upp. Kritiken var ju också massiv och de släppte sedermera en modifierad variant fast de verkar inte ha lärt sig. Design har helt gått före funktion när man laborerar som Nokia och Siemens t.ex med att flytta runt knapparna osv, snart sitter väl några sifferknappar på baksidan också...kortsidorna har de ju redan testat.. Än så länge använder iaf jag luren till att ringa med och den heter ju fortfarande "telefon"...)) Man skall ju inte behöva stå och fundera hela tiden och söka efter siffrorna, eller backa feltryck för att man trängt ihop alla knappar på en pytteliten yta trots att luren är t.ex 45mm bred. Knappar skall ha mellanrum, basta! FP |
|
|
folke; om man ser till hur mycket SMS:andet ökat de senaste åren (och fortsätter öka) är det väl helt rätt att telefonernas knappuppsättning underlättar detta? (Messar c. 250 SMS/mån) Och argumentet "En telefon är till för att ringa med, basta" (inte dina ord, jag vet...) tycker jag inte gäller längre heller; mobilen har blivit så mycket mer än ett verktyg! Vill man "bara ringa" finns det basmodeller för detta, men personligen vill jag ÄVEN ha telefonen som en accessoar...och då gäller alltså att designen t.o.m. i vissa fall, för min del, gärna får gå före funktion. |
|
|
Jo visst. Men en "proffsanvändare" vill gärna ha en knappsats som är värd namnet, finns inte många Nokia kvar nu som har såna tyvärr. Även om telefonen innehåller en mängd funktioner så är ju knappsats och display gränssnittet ut mot användaren. Hur lätt är det att messa om man måste flyga runt periferin på luren t.ex jämfört en samlad knappsats med lite mellanrum mellan knapparna? Och hur f-n kan man leverera en lur med silverfärgade knappar, grå knapptext och vit belysning under dessa, fullständigt osynlig text i viss belysning. Ingen nämnd, finns hos flera tillverkare, de tycks inte känna till ordet kontrast. Man kan ha snygg design OCH funktionella knappar, titta på Motorolas nya tunna lur t.ex eller på V800, knapparna är fullt läsliga i alla lägen. FP |
|
| Instämmer... | |
|
Lång tråd som hänger i... Passar på att uppdatera lite: Sen förra inlägget i denna tråd har jag avverkat en Nokia 6610 som jag var grymt besviken på. Lämnades in för lagning efter 4 månader och sedan sattes annons ut. Tog 2 månader att bli av med den och 2 veckor innan garantin gick ut blev köparen tvungen att lämna in den ytterligare en gång. Köpte en Sony Ericsson Z600 i somras och den är jag grymt nöjd med. Nu börjar det dock klia i fingrarna igen efter en Sony Ericsson V800... /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
Kidde: Prata med Folke om den modellen innan du gör något dumt :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Fullt nöjd.. Lite buggar finns det men det kommer förhoppningsvis att ordna sig. Knappljudet buggar, kameraljudet skräms, bakgrundbilderna kan växlas efter frånslag.. Vicka i-landsproblem igentligen..)) FP |
|
|
Kidde: Lyssna nu på panelen och MIG - Köp en riktig lur denna gången! :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Får väl också uppdatera lite... Har en SE K700i som ja haft ett par månader,och är väldigt nöjd,funkar alltid! grymt kul att använda inspl.funktionen i bland :) rekomenderas till er som går i tankar på att köpa en Sony Ericsson. |
|
|
Jag har en Siemens ME45 som grovjobbare. ger aldrig upp och tål allt, inkl dopp i hydraulolja.. En P900 har hängt med ett tag nu, men jag tycker den är lite si så där. Lite sega menyer ibland, främst när den varit på några veckor utan omstart. Glappade tidigare i batterianslutningen men det har gått över utan åtgärd. Drivrutinerna till dockstationen är otroligt buggiga och lämnar mycket att önska, bättre med bluetooth istället, vilekt jag använder. Det lutar åt att jag köper en T610/T630 som extra telefon när P900 känns för klumpig, för det gör den ofta. :-( Hade en T610 tidigare men den orkade inte med att gå av på mitten.. /Anton |
|
|
Hello! Har ni en telefon som har godkända SAR och TCP -värden? Kraven i TCO-märkningen för SAR-värdet är högst 0,80W/kg och för TCP-värdet minst 0,30W. EU's krav är dock ett SAR-värde på högst 2,0W/kg. TCO testar 25 mobiler -->Länk Information om mobiltelefonens strålning är dålig, men det står oftast längst bak med liten text i manualen. t ex min Nokia 6230 har ett SAR-värde på högst 0,59W/kg. /Lazze Länk |
|
|
Då jag nu har jobbat på Ericsson i tio år fick jag en SE K700i i present från arbetsgivaren, mycket näjd med den telefonen, den har varit på dygnet runt sen jag fick den för något månad sen och inga problem med den hittils. Anton, hur lyckas man med det?! :-) (T610:an) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Jag är liiite lack på allt skriveri om "strålning" när det gäller kommunikationsutrustning. En mobil t.ex är en utrustning gjord för att kommunicera trådlöst med, den bygger på principen "radiosändare och mottagare". Inga problem att få ner värdena på noll om man så vill, men man kan inte använda telefonen till ringa med sen...)) Att läsa tabeller om SAR-värden är ju OK men man får inte fästa för mycket värde vid de specifika siffrorna. det räcker ju med att man håller luren någon cm annorlunda i handen så kan plötsligt en "lågstrålande" få högre värden än en "högstrålande". Så svaret på frågan kan bli YES! Eller nja, eller nej. Välj själv! FP |
|
|
Dom allra flesta har mobilen intill örat när de pratar, bara att se på stan överallt. En hel del använder handsfree, men det är bara en liten klick mot alla som trycker mobilen intill örat när de pratar. Faktum är ju tydligen att det skiljer en del mobiler emellan vad gäller strålning. /Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.