AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
746

Är det någon som har satt in en Alpine CHA-S634 i en E39 -98

DE
16
DEVILWOLF
528I-98(E39)
Jag funderar på att köpa en. Så jag undrar om låt namnet kommer up i mid konsolen eller om det bara står track 1 osv
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Och vad är en Alpine Cha-S634??.
Orginal"BMW" 6/cd vx. Är av märket Alpine eller Pioneer.

MVH
Hasso
Länk

DE
16
DEVILWOLF
528I-98(E39)
Alpine Cha-S634 Är en Mp3 vx
Visa användare
61
ariston
523i -06
316i -92 (i Grekland)
Du får en display i stil med "cd 1 - 23" t.ex.
detta betyder cd nr 1 och låt nr 23 på den. CHA-634:an kan inte visa låtnummer över 99, dvs spelar Du låt nummer 101 så visar den 02 istället osv. Klarar mp3låtar som är nästlade i underkataloger, har dock en underlig turordning ... Men det hela fungerar. Detta förutsätter att Du kör med:
Alpine CHA-S634 CD/MP3
Alpine KCA-130B Ai-Net/M-Bus adapter
Soundgate ABMW35V4 BMW/Alpine M-Bus adapter
för att anpassa härligheten till bmw:s databus

Kolla på Länk
Om ngn vet vem som säljer Soundgate¨s produkter i Schweden, vv posta detta på forumet.

MVH Georg

"... If you think things are under control, then you're not driving fast enough..." (Mario Andretti)
Visa användare
131
Jonas.N
316i -90
Vi på Alpine Sverige har självklart en adapter som passar. Det är bara att be din bilstereo eller BMW återförsäljare att beställa från oss.
Vi behöver veta: bilmodell, årsmodell och antal pinner på cd-växlar ingången 10 eller 12.

Mvh Jonas.N
/////Alpine
Visa användare
61
ariston
523i -06
316i -92 (i Grekland)
kan Du vara lite mer precis ?? Du menar att Alpine Sverige lagerför en adapter som får en cha-s634 att "prata" med t.ex. en 523-98 bussiness cd utan navi...? Jag tvivlar, rätta mig gärna....
Visa användare
61
ariston
523i -06
316i -92 (i Grekland)
Alpine har inget eget interface utan köper in det från underleverantör, Alpine Sverige verkar då köra med BMWE46/39-ALP (10 pinnar), från Incar systems Länk så det var helt klart förhastat av mig att påstå att inte Alpine Sverige skulle lagerföra en 3dje parts produkt, däremot rätt att de inte själva bygger denna adapter.

In any case, frågan är nu:
1. Klarar den av att visa fler låtar än 99 ??
2. Hur klarar den "nästlade" mp3-or (i underkataloger), hur sorterar den ?
3. Går den att upgradera så att den kan klara av att skika mp3-låtens namn till displayen i framtiden?
4. Är den billigare är SoundGates version (100 $ = 870 SEK ? om inte, vad kostar den?
5. Vilken delay-tid har den för bläddring mellan låtarna?

MVH Georg

"... If you think things are under control, then you're not driving fast enough..." (Mario Andretti)
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag letar också efter en mp3-växlare eftersom jag inte har plats för CD framtill.

Har inte tokletat efter någon direkt men förstod snabbt att den du nämner inte är något för mig eftersom den inte läser tagID. Eller så är det navin som spökar och inte tar emot infon men då borde man ju rimligvis kunna koppla den till AV och få upp den ändå, om nu någon MP3 spelare har AV funktion.

:-) Slog mig precis. DVD med MP3 stöd, finns det några DVD-växlare?
nl
113
nls
i3 -17
Om du skall koppla in till AV utaget så kommer nästa bekymmer nämmligen att det bara har en mono ingång tyvärr.
/Nisse
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Det ska inte vara lätt inte :-)
Visa användare
61
ariston
523i -06
316i -92 (i Grekland)
den läser visst tag id, det är adaptern som inte kan skicka vidare informationen till displayenheten , med dagens programversioner, jag är övertygad om att det kommer, t.ex¨. jänkarna har lyckats få satellitradiostationsnamnet (xm-radio) på displayen, så detta borde också gå, de har bara inte knäckt det än....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.