AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
492

M3 3.0 Startar ej, vad kan vara fel?

Precis som rubriken avslöjar så startar inte min kära M3. Bilen är avställd (dock kallgarage) och när jag kom till bilen för några veckor sedan så startade den inte. Motorn går runt precis som den ska.

När jag ställde av den var det dock väldigt lite bränsle i tanken och nu när jag ska starta den så går motorn runt och allt som händer är att den "hostar" till lite ibland.

Kan det vara att bränslet frusit eller kan pumpe nvara kass? Eller kan det vara tändningen som lagt av bara sådär?

Bör tilläggas att bilen gick som en klocka när jag ställde av den!

Mvh.
Robban Johansson
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Börja med att slå i lite mer sås då...
Brukar vara bäst att ha full tank när man ställer av bilen med tanke på kondens och sådant....

/// Fredrik
Precis, det var därför som jag trodde att det kunde vara bränslet....

Får tanka i den så det blir fulltank.

Mvh.
Robban Johansson
Kanske lite jobbigt att fulltanka den med dunkar men slå på 10-20 liter de räcker har du ställt in bilen med så lite bensin att lampan lös så kan backventilen ha svårt att hålla bränslet kvar uppe vid spridarna o då rinner de tillbaka till tnken sen har pumpen mycke svårare att pumpa fram nytt när de finns så lite i tanken fyll på prova starta den men passa dig så den inte blir sur om den blir de trampa gasen i botten när du kör på starten så vädrar du motorn samtidigt.
black beemer_1
20 liter bränsle,bort me stiften,blås dom torra,starta o det funkar till 99%

man kör inte bil under 8cyl
black beemer_1
hade M5 förr me samma stil ,dock ingen avställning,men lite soppa,stog 2-3 veckor,skulle starta hosta då o då,,trotts ja la mer soppa,en kille sa blås stiften,ja sa vadå de behövs kanske på volvo 240 is bara,inget snack felet va det tillsammans me för lite soppa

man kör inte bil under 8cyl
Ok, får testa det....

Mvh.
Robban Johansson
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
Se till så att du har bra kräm i batteriet! Motorn kan gå runt iaf men snurrar den inte tillräckligt fort så kan det räcka för att den inte startar..,.,.

Mvh

Min M3 E36:
Länk
Go
52
Godsägarn
Z3 2,8-99
Kan vara som M3_POWER säger, men tror att det är spänningen som sjunker och påverkar tändningen.
Min M3a snurrade runt fint på startmotorn men startade inte, gav den nytt batteri och den slog igång direkt.
bl
2.294
blixten
325i -88
k-sprit kan vara bra att slå i tanken också.
K-sprit finns det i tanken nu och batteriet är nyladdat... men blev ändå inte bra.....

Ska testa med at fylla på bränsle samt torka stiften... får se vad som händer då!

Mvh.
Robban Johansson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.