|
|
|
|---|---|
|
Det hände på annandagskvällen på E18 i Vås...har åkt ända från Alingsås och har bara ett par km kvar till hemmet,då det plötsligt smäller till som fan på taket...stannar direkt och kan bara konstatera att det är två bulor i taket varav den ena rejält djup...blir helt galen och ringer polisen som lovar att komma direkt...under tiden vänder jag och åker förbi på samma ställe och ser att det ligger en dryg meter lång och ca 5m i diam trädgren på vägen...Nån har alltså kastat med berått mod den mot min bil uppifrån en liten bergvägg som går intill E18...va!?..det har nu gått ett drygt dygn sedan det hände och jag är fortf så förb upprörd på detta...jag tycker normalt inte att våld löser några problem men om jag hade fått tag på dessa individer så hade jag garanterat misshandlat dom...tilläggas kan att jag inte får ut nåt på försäkringen och att dom misstänkta kom undan... Var bara tvungen att skriva av mig en smula...tack för ordet/Petri | |
|
Varför får du inte ut nåt på försäkringen?? Det är vansinne att inte ha helförsäkrat. |
|
|
Det är verkligen förjävligt! Måste bara fråga: Var den verkligen 5m i diameter?? Det låter "lite" mycket.. önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
| han menar nog 5cm | |
| Jo,såklart var den 5cm i diam...hehe...klockan var ju rätt mkt när jag skrev det där!...Håller med om att det är vansinne att inte ha helförsäkrat...jag har alltid trott att man överhuvudtaget inte kan få nån ersättning för skadegörelse men det visade sig när jag pratade med försäkringsbolaget att jag hade fått det med vagnskadeförsäkring...Alltid lär man sig nåt nytt! | |
| Helt klart lider jag med dig, jag skulle ha fått hjärnblödning av en sådan incident..kommer fortfarande ihåg smitaren från i sommras som bumpade in i 535an och gjorde en liten buckla och sedan försvann...och detta hände på en golfbana och där hoppas man ju folk är lite ärligare rent allmänt, men icke. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Du verkar inte vara ensam: Länk Dessutom har det hänt ett flertal olyckor på E18 då någon idiot har lagt ut fälgar på vägen! Hoppas du polisanmälde det som hände.... Mvh Johan |
|
Helt jävla sanslöst, hur fan kan man kasta saker från en bro mot bilar???? Vad e det för fel på vissa människor? M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| lånade kompisen m3 e46 för 3mån var ute på nån små väg helt plötsligt så smäller det till i fram doran(fönstret)då är det några små glin som hade kastat ägg min bil.Som tur var blev det inget märke på bilen då smällen tog på doran men det blev att spola av bilen vid närmaste mack.Hade jag fått tag på små glinen så hade det inte varit roligt för dom!! | |
|
... som sagt handlar det nog om "små glin", men lik förbannat upprörande! Beklagar sorgen! Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Kanner igen känslorna, en sen kväll hämtade syrran mig på Arlanda när jag kom från Schweiz. När vi passerade Upplands Väsby small det till i fronrutan som krackelerade helt i ett moln av glas-splitter som fyllde inredningen. Vi höll 120 och bromsade in till stillastående på vägrenen. Först trodde jag någon skjutit mot oss men förstod efter ett tag att någon kastat en stor sten från slänten vi passerat. Ringde 112 efter att försökt 90000 som nummerändrat. Polisen hade inte tid att komma inom en timme, så uppgivna fortsatte vi hemmåt. Polisen hade senare konfronterat ett gäng glin som efter fortsatta förhör blivit släppta i brist på bevis. Jag sa till Polisen senare att, DU upplyste väl om att dom svävar i större livsfara om dom blir fasttagna av en halvgalen Svensson än folk dom slänger sten på !!. Så kan man inte säga sa Polisen. Då blev jag nog mest förbannad av allt. Och till dessa Car-Nappers, kom till mig så ska ni få er en jävla överaskning. No-Limits. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.