|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
När det gäller M-bilar så skall man nog inte kommentera Gustavs uppgifter, han kan nog det bättre än de flesta=) Sebbe |
|
Hej på er alla tidtagare.... Ni skriver om tider men ni hänvissar bara till en massa tidningar.. Jag har en M5 Touring ( Rätt så tung )har kört mot några M3 rätt så jämnt men än så länge så har jag klarat mig mot dessa bilar OBS... inte på strippen har inte provat på detta ännu ...Där jag bor finns det en OMEGA LOTUS det var som ett möte... Glöm det alla denna bil är enorm....Den har turbo som audi rs Jag tycker man skall jämföra orginal bilar och inte chippade eller annat trim.... Kör på höger sida |
|
|
Hur som helst så är dessa bilar väldigt jämna, oavsett vad Gustav hostar upp för biltidningstest. Har fått stryk av en 3.2:a på 402 och det är M3Johan........har kört mot flera. Slutfarterna är väldigt jämna. Testa riktig tidtagning Gustav så får du se själv..... |
|
|
Tiderna säger inte mycket om hur det går på vägen, en 750i E32 har sämre tid än min M5 på 1000 m och 0-100, men kör man från tex 100 och uppåt så går det helt lika. //Sniffer |
|
| Ivar är din M5 original? | |
| Johann> Japp, motorn är helt orörd. | |
|
Rejs i verligheten beror på väldigt många faktorer. Sedan hur det går på strippen här väl inte hit då frågan gällde högre farter? I slutändan beror det på hur korkad den andra är mao hur länge han vill hålla 250+ Utan att hosta upp något test kan jag säga att jag aldrig blivit frånkörd ev en M5 E34. Och all fakta talar emot att E34 M5 skulel vara snabbare. Men det sagt så kan jag nämna att en avusblå 1995 M5 Touring skulle jag gärn vilja ha :) |
|
| Det är bättre att jämföra slutfarten på strippen för att se vilken bil som är snabbast på landsvägen. Tiden säger egentligen mer om starten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.