|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Gustav> Vi får väl testa till våren....:) Har faktiskt också stekt Arun och B10:or. ;) |
|
black beemer_1 |
ni snackar om steka då kommer jag GRILLA er *asg* man kör inte bil under 8cyl |
| Zzz... | |
|
Flåklypa:Hur många ex vill du ha..........Ivar:jag körde på mina yokahama r032 soft 225/55 16 som jag kört med hela sommaren,har du gjort nå mer med vagnen i vinter????? m3johan |
|
|
m3 Johan> Grymt,trodde inte att de gamla däcken gick att köra så fort på. Blir en del nytt till sommaren:Ny front (95:ans),ny växellåda och nya dämpare runt om. |
|
| Johan> Varför byta til cab?? Slutlekt eller? | |
|
Ivar:nej nej jag har en 325-88 med en 3.8 m5 motor med köhler godis så du får passa dig i sommar:) ska självklart prova cabben på strippen,jo och varför jag bytte ???????? blev erbjuden 55000 mer än vad jag gav för den för 2år sedan.......vad ska man göra!!!!!! m3johan |
|
|
Just nu har jag en m3 3.0 (9000mil), den känns betydligt rappare än min förra m5T (23000mil) jag vet ju inte om det stämmer men om jag hade kört de bilarna mot varandra hade ju m3 vunnit! C.S |
|
|
M3johan> Du sier at du har M5 3.8 i din 325-88. Hvilken diff bruker du og utveksling? SP |
|
|
Gustav>> Har du testat 100-250km/h??? Tror nog att en orginal M5 3,8 tar en orginal M3 3,2 där.... Att den är snabbare 0-200 betyder INTE alls att den tex är snabbare 100-200!!! En intjänad secund 0-100 blir lätt 2secunder ju mera farten ökar uppåt 200km/h Att de flesta M3:or är snabbare till 100 råder det nog inget tvivel om men väl uppe i fart tror jag nog inte att det gå lika bra. M.V.H. |
|
|
Hmm Gustav så du drar b10biturbo , med min drar jag ifrån en m3 e46 konstigt nog, undrar bara om din går bättre en ny m3 då????? Kan tillägga att med min m5 3.8 så fick jag också en tid 0-100 på runt 5.5,med en g tech, men g tech e väl inte så trovärdig kanske!!!! |
|
|
M3 känns snabbare (liten bil), tom 3,0:an känns vassare än M5 3,8 men är det inte, bara 0-100 inte i högre fart. //Sniffer |
|
|
Det var AP22 jag fick 5,56, G teck fick jag 5,1-5,2 Zzzz roliga diskussioner. Anders Plars: högre Cw talar emot E34 M5 i högre hastigheter. Samt lägre toppfart utan hastighetsspärr. |
|
|
ANg. toppfart E34 M5. Kelleners MÄTER både toppfart och effekt, toppfart med klocka på given sträcka och effekt på dyno. Där säger dom att toppfart M3 3,2 med 335 hk gör 282 km/h. M5 3,8 E34 med 356 hk och 430 Nm gör 278 km/h. M5 3,6 är ute ur leken såklart med toppfart på 274 km/h. Varför ingoreras Teknikens Världs 0-100 km/h och 0-130 km/h test? Den M5 Touringen gick EXTREMT bra med en 0-100 km/h tid på 5,5 s men förlorade flera tiondelar på ett intervall på 30 km/h jämfört med en M3 3,2 Limo som även är tyngre än en Coupe. Kom gärna med fakta att stötta era påståenden om M5 E34 än "den är mkt snabbare i högre farter, det har jag också märkt". Trevligt slut av 2002 önskas :) Kellners länk: Länk |
|
|
E21audidödare:Jag har m5:ans växellåda och 325ix bakaxel jag tror det är samma utväxling som m5:an 3:91 m3johan |
|
|
Gustav, Gustav.... Då jag började att utveckla min körning så passade du på att köra om mig... Men blött eller torrt spelar ingen roll längre min kära Gustav, Säg bara till så kör vi en ÄRLIG match nästa gång!! Arun// Rå Tysk M5 Kraft Är Det Som Gäller! |
|
|
Vem som har högst toppfart är relativt ointressant vid race mellan två ganska jämna bilar, vem som når toppfarten snabbast är desto väsentligare, för det är den som kommer att "vinna" om det inte är en raka på 10-15 km. Det är utväxlingsrelaterat, M5:an kommer att slå i varvstoppet (toppfart) först av de två (tror jag). //Sniffer |
|
ant |
m3johan: med diff från en ix, som är en viscodiff. kommer då inte den kanske bli lite för varm? vet inte men jag tror inte oljan i en ixdiff pallar lika mycket som en lamelldiff.. nu pratar vi alltså om ditt körsätt inte din brors.. =) ========== Länk |
|
Gustav: Limon är väll lättare än Coupén , har för mej det stod i pepprena till den förra bilen att den var typ 10-20kg lättare än en Coupé (325iE35 Sedan). Men jag tror knappt den vikten spelar någon roll..... Mvh Patrik |
|
Agge |
sandgren: Limon väger 1535 kg, coupen 1515 kg (utan extrautrusting). Bilarna ska var exakt lika snabba i alla farter. MVH //Agge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.