|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Agge |
Undrar hur jämnt det är mellan dessa bilar. Då tänker jag inte på 0-100, för där har m5:an ingen chans, utan mer på motorvägsrace från 100 och uppåt. Har iofs svårt att tänka mig att M3:an inte är snabbare, men jag kan ha fel, någon som testat? Jag pratar naturligtvis om e36:an. MVH //Agge |
murat |
när de va street race i jordbro i sommras, vann m5:an över M3 tre gånger i rad , även över den nya M3:an , och det var inte en så lång sträcka att tävla på |
black beemer_1 |
mer pullver i M5 man kör inte bil under 8cyl |
|
murat... har du verkligen dubbla kompressorer??? hur har du lyckats med den installationen...mycket nyfiken!!!! |
|
| M3 är snabbare i högre farter. | |
|
Nej Gustav.....tvärtom i så fall.Bilarna är helt jämna mellan 100-200 , därefter har M5 en liten fördel. Streetrace beror mest på föraren när bilarna är så pass jämna. Generellt sett vinner 3.2:an 0-100 sprinten med jämngoda förare.Sedan går ju vissa bilar av resp modell mer eller mindre bra... |
|
| Att M5:an inte har någon chans 0-100 skulle jag säga inte är helt rätt. Ligger M5:an bakom så tappar den inte många meter. Sedan fördel M5 ju högre farten blir. | |
|
Ivar:12.98 så 3.2 är snabbare:) m3johan |
|
|
m3johan: 12.98 är en vääldigt bra tid! Var den verkligen original? Mvh /Bruno Länk |
|
ant |
m3johans m3:a var orginal så när som på ett filter, chip och avgassystem. men enligt de flesta på detta forum så ger det inga effektvinster. däremot så är ju varvstoppet flyttat till 8300rpm. det var det enda som var gjort med motorn såvitt jag vet. sen hade han klistrigare däck på. tiden satte han på lazzat strip challange i sommras. ========== Länk |
| Under 13 sek är ju inte helt enkelt att komma under med en M5 E39. | |
|
Flåklypa: Vad är en R1 Turbo? Yamaha? Kändes det lite trögt med bara 155 hästkrafter? PeO. |
|
|
Bäste Ivar Findin! Alla tider på M5 E34 0-200 km/h har jag sett är ett par sekunder över 20 s. Artikel AMS "Funfer potenz" = 23,9 s test av M5 3,6 Sport Auto "M Motionen" = 25,1 till 200 km/h M5 3,8 1995 vilket var en osedvanligt dålig tid. Men visa mig gärna ett test då en M5 E34 får under 20 s till 200 km/h. BMW M3 3,2 MED SMG som är erkänt långsammare gör i Sport Auto 0-200 km/h på 20,8 s i deras supertest. Cd E34 M5: 0,33 Tomvikt 1718 kg Cd M3 E36: 0,32 Tomvikt 1515 kg 0-1000 m 26 s M5 3,6 0-1000 m M5 25,2 s E34 3,8 0-1000 M3 3,2 Coupe m 24,7 s 0-1000 m M3 3,0 Coupe 25,6 Jag ser inget i ovanstående fakta från officiella BMW broschyrer som stöder din teori att M5 E34 är snabbare än en M3 3,2 E36. |
|
|
Ytterligare fakta från nordens bredddgrader: M5 Touring som gör enaståend ifrån sig till 100 km/h på 5,5 s med full tank och två passagerare blir i högre hastigheter markant slöare. 0-130 km/h 9,1 s M3 3,2 Limousine (som väger mer än Coupe) 0-130 km/h på 8,8 s. Dvs redan i ett 30 km/h intervall tappar M5an mot M3. Referens; M3 3,2 Limo vs. Porsche 993 Carrera 8/96 Teknikens Värld M5 Touring vs . Audi S4 4,2 1/93 Teknikens Värld. M3 3,2 ÄR snabbare än en M5. |
|
| Flåklypa>> Vem har nämnt E39? | |
|
PeOR: Ja, det kändes lite uddlöst med 150hk. Wald: Jag nämnde M5 E39. Tyckte det var på sin plats att få en referens när stripptiderna började närma sig gränsen för trovärdighet. |
|
| Jag säger alltså inte att det är omöjligt, men det är riktigt riktigt bra. Kan man dessutom backa upp med tidkort så har personen i fråga all min respekt. | |
| Om G tech kan vara ngt så fick jag omkring 13,2 med M3. Samt 5,56 till 100 km/h med AP22. | |
|
Bäste Gustav> Jag pratar inga faktabroscyrer utan real life. Har raceat en j..la massa och det är egna erfarenheter jag pratar om..... Johan> Jo tack, jag vet att just din 3.2:a går som ett skott och kan kanppast ställas som exempelbil. Du är dessutom en väldigt duktig sprintare....:) PS. Vädigt imponerad av din tid. Hade du fått dit riktiga klister ostar när du presterade denna tid?...du hade ju problem med dina gamla klister däck... |
|
|
m3johan: Vilka däck åker du med? dot-gatgodkända? och vilka dimensioner? Länk |
|
|
Har rejsat ett antal M5 3,8 och B10 BiTurbo och kört ifrån alla inkl. Arun. Senaste gången spöade dock Arun mig då det var blött :( Så jag backar upp med egna erfarenheter och fakta(Däribland BMW egna) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.