|
|
|
|---|---|
|
Fixade nya fälg-sidor till mina vinter däck...modell 15" original aluminiumfälgar.....Och si! Fick inte på dessa! (köpte en modell fälg-sidor passar till en nyare 3-serie...hmmmm tyckte de va litta snyggare) SÅ! Är det skillnad på olika 15" eller? mawi med friitöösen | |
|
Klubb för inbördes fanatiker...............????? Eller varför finns det inga................ mawi med friitöösen |
|
|
Hej! Tyvärr kan jag inte säga direkt vad felet är, men det skulle ju kunna vara så att fälgarna ser lite olika ut på E39 (din kärra) och E46 (nyare 3-serie-kärra).. 15" är 15", men utsticket på fälgen runt bultarna kanske är olika? Det är bara vilda chansningar från min sida.. Det är 15" du har fått va? Så det inte är 16".. Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
|
Nopp! standard e39 alu-fälgar! men de fälg-sidorna som jag köpt passar inte in! Som en hal ål! ett av bittzen hamnar helatiden utanför!!! som om alu fälgarna är "fetare" i godset......vilket gör att normala 15" inte får plats! Kan de va så eller? mawi med friitöösen |
|
sebbe_bmw |
Hej Jag vet att jag är trött men har man aluminiumfälgar så sätter man väl inte på hjulsidor? Jag har då aldrig sett en M5 med 18" aluhjul med hjulsidor!? Sebbe |
|
Måste nog hålla med Sebbe: Fälgsidor är väl avsedda för plåtfälgar (som normalt har en tunn kant som fälgsidan fäster mot), så varför vill du ha såna på alu-fälgar? Mvh Daniel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu är det så här att det SER UT som plåtfälgar:) div svartlackerade aluminiumfälgar som har orginalplastkapslar monterade från fabrik. Standardhjul på de flesta E39 av lägre valör. brukar se ut som denna. Länk MVH Hasso Länk |
|
Som vanligt efter lite trevande försök till svar från oss rookies (Sebbe: du behöver inte ta åt dig om du inte vill :)) så kommer hasso med ett svar som sitter som en SPAPS-hjälm. Tack hasso, jag lär mig nåt varje gång! Mvh Daniel |
|
|
Utan att ha kontrollerat hur det ser ut i verkligheten, kan jag tänka mig att 3-seriens annorlunda fälgoffset gentemot 5-serien spelar roll i detta fall. Det är ju så att 3-serien har en betydligt (20mm kortare) kortare fälgkant på utsidan av hjulnavet än 5-serien. Det borde innebära att om man lägger 3-seriens navkapslar jämte 5-seriens dito, borde 5-seriens navkapslar ha ca 2cm längre clips som håller fast dem mot fälgen. Mvh |
|
|
Jooodå!! Det skiljer en 7-8mm i diameter! Har provat och trixat en hel del i dag men nu ger jag upp! Jag har tre kvar...den en kvaddade under allt testande! Någon som vill ha de tre andra!! kom och hämta! mawi med friitöösen |
|
| Stalltips: svarta bunt band genom fälg hålen är knepet som gör att t.ex. Hertz bilarnas fälgsidor finns kvar.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.