AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.130

Hur får jag av dörrsida på Z3 Coupé

JohanOS
Hej!

Jag har tänkt att byta diskanter på min Z3 Coupé. Men jag får fasen inte upp dörrsidan.. Det finns -inga- skruvar nånstans, och jag ställer mig gärna inte och bänder utan att veta var jag ska bända.. Finns det nån beskrivning hur man gör detta? Eller nån här som gjort det kanske tom?.

Tacksam för svar.
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Samma procedur på båda mina bilar för att ta bort dörrsidan...
Pilla bort reglaget för de elstyrda backspeglarna, där under sitter en torxskruv, sedan snäppfästen på sidorna och nertill (bara att bända bort).

/Hans
JohanOS
Jag har försökt bända på varenda sida, det finns ju tusen olika "delar" av dörrsidan. Läderdelen och massa skit, förstår inte vart jag ska bända.. Vill inte direkt ha sönder sakerna heller....
eF
900
eFx
520d Touring -09
JohanOS, vad har du satt (om du satt något där ännu/bytt ut befintliga?) i taket bak?

/eFx
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Sitter själv och funderar på att byta högtalare. Har nyligen skaffat en BlauPunkt San Francisco CD70. Å med denna så tycker jag att framhögtalarna lirar ganska bra. Så min tanke är följande (för att spara lite kostnad). Om man skaffar ett DLS UP5 system å sätter detta fram, å sen flyttar de befintliga högtalarna som sitter fram till taket bak....
För visst är det 5,25" både fram och bak i Coupén eller?!?!

Å med tanke på att UP5 systemet innehåller ny diskant så måste även jag ha av dörrsidan, så jag är också mkt tacksam för svar på denna fråga =))

Nu till nästa fråga angående ljudet i denna bil. Var dras lämpligen lågnivåer bak?!? Vill juh inte in å riva i bilen utan å veta =)

Andra idéer avseende högtalarbyte i de befintliga facken??

(kom vi ifrån trådens huvudfråga nu?!?! =))

eF
900
eFx
520d Touring -09
Dr_Johan, jag har H/K-systemet och i min sitter det bara (vad jag antar) mellanregister i taket bak. Men det är förberett (vilket också är lite märkligt, eftersom det bara sitter en liten högtalare där?) för både diskant och en 5,25" högtalare. Jag skulle vilja prova att sätta en tvåvägs 5,25" bak (för att slippa dra en ny sladd till en diskant), men frågan är hur mycket skillnad det kommer göra.

Så hör gärna av dig om du mekkar/byter i taket bak så att man får höra hur det blev.. :)

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.