AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
498

E38 728 vad bör jag ge?

Hej, har nu hittat en rätt intressant bil 728ia.
Mil:14 000
Pris:155 000kr
Utrustning: ACC, ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Fjärrstyrt c-lås, Elhissar, Elspeglar, Farthållare, Färddator, Larm, LM-fälgar, Skinnklädsel, Stereo dock ej CD, Baslåda 14tum och slutsteg Phoenex 4 kanal.

Fel: glapp i ett dörrhandtag och en rem i dörren som var lite hål i, sen så baksätet där förbandslådan sitter drog man ner den så såg man in i själva bakluckan det fattades något, vad är det som fattas det såg ut som om dom hade sågat ut något.. kanske en lucka går det att fixa själv?

Hur mycket borde jag kunna pruta?
tack för svar/soki

Ett par tips även om jag nog inte är rätt man att hjälpa dig med ditt problem.

1. Skriv inte samma inlägg i 2 olika avdelningar. Ditt andra kommer troligen att tas bort förr eller senare för att det är rätt jobbigt att sålla igenom samma inlägg på många olika avdelningar.

2. Mer information behövs. Årsmodell? Privat/handlare?
a aoke sorry didnt know rätt ny här.. årsmodell 97..från bilhandlare verkar rätt seriös, specielaserad på bmw audi wolkswagen och bmw

li
1.959
liste
535i -89
Priset är väl rätt normalt för att vara i Sverige, men du ska absolut göra avdrag för att den saknar CD, felet med dörren och "sågningen"... Tycker inte du ska betala en krona över 130.000:-.

Egentligen ska du handla 728 i Tyskland eftersom du får ett riktigt bra ex för i princip ingenting. Inga större problem att hitta en -96 under 100.000 eller en -97 under 110.000.

Ett exempel: Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Soki: Nu svarar jag inte på din fråga, men jag tycker du ska lägga på några tusenlappar om möjligt och köpa dig en 7-serie med starkare motor. Det är stor risk att en sexa på 193 hk i denna tunga bil kommer att kännas riktigt slö tyvärr. 155' för bilen i fråga låter dyrt, jag tror du kan hitta en finare bil med färre mil runt 130'. Lycka till hur du än gör, 7-serien (E38) är en mycket snygg bil! =)

roadZter
Liste: jo det där med cd och sågningen stör mig rätt mycket, hmm tyskland jo det klart men jag kan inte importera bilar, jag vet öliksom inte hur jag ska göra kanske blir blåst. finns det firmor som importerar åt än? isåfall tjänar man på att importera en bil så?misstänker att dom vill ha betalt för det.

Danne: JAg letar för fullt efter 740 el 730 men tycker inte att jag hittar nåt intresant, det flesta 95, vissa har ej skinn, o vissa helt fel färg.
Jag är ute efter en svart el orientblåmetallic med svart skinn el ljusbeige skinn, kräsen kasnke men du vet man vill ju inte ångra sig det första man gör när man köpt bilen och ser en sån man exakt skulle vilja ha. 750 har jag hittar helt okej som passar in på mina krav full utrustade runt 160000 och visst skulle det va skönt me en v12 a men ja skulle inte ha råd att köra den=((

728ans vara eller icke vara kontra V8 och V12 bestyckade stora syskon är väl dokumentat så använd sök funktionen

Ang. ditt Obejkt: nej nej nej det finns mycket bättre exemplar till mycket bättre priser acceptera inget mindre än toppsick! E38 är kalla i Tyskland undantaget just 728an.... så is i magen så gör du ett klipp före eller senare!!
Scheckheft
Hej, Soki, avråder dig också från köp. Är du sugen på en 740 avvaktar då tills rätt objekt dyker upp. Köp också en med mer utrustning, TV/navi, elstolar, PDC mm.
Lättare att sälja sen.

/Scheckheft
Länk
Vill avråda dig ifrån just det exemplaret som verkar i tveksamt skick, men också onödigt dyrt. Huruvida 728 duger är upp till dig att avgöra. Det finns säkert en marknad sedan. 740 e38 är dock den mest attraktiva modellen.

/Simon
aa tack killar har funderat på detta o kommit fram till att d va inte kanske så bra köp, hade lite för bråttom jo 740 letar jag efter men d känns som alla är så dyra ja menar visst kan jag betala 150-160 för en 740 med fullutrustning men inte som har gått över 17000, en grej ja undrar oxå är att finns det bilar med inbyggd navigator och cd där framme el har man bara cd växlare då? vad bör jag ge för en 740 1995 som gått 15000 fullutrustad ej steptronic?

Ville bara säga att den här sidan är skitbra altså utan er hade jag blivit blåst för läänge sen !

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Soki: Jag är ganska säker på att det är CD-växlare som gäller vare sig du har navi/TV eller ej. Så var det i alla fall på min före detta 540iAT. Har mig veterligen aldrig sett en E38 eller E39'a med CD-spelare fram för endast en CD-skiva i taget. Men du vill väl helst ha CD-växlare (original med plats för 6 skivor)?

roadZter
Soki, kolla se.mobile.de för att bilda dig en uppfattning om priserna....

/Simon
Kanske denna: Länk
aa d klart cd växlare men var nånstanns sitter den? det var det jag undrade har aldrig sett navigator o cd samtidigt därframme växlaren har man väl därbak?, navigatorn är det så att man använder inte cd skiva el?

gasarmagnus: aa den var fin bra pris oxå,men man såg inte hur d såg ut innuti, import okså jag har inte dom kunskaperna för att kunna importera själv=(

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Mobile.de i all ära, jag tycker dock att http:/www.bmw.de (klicka vidare och sök på begagnade bilar, gebrauchtwagen) är den bästa sajten för att få en bra uppfattning av priser när det gäller ärliga och fina BMW.

Soki: Var CD-växlaren sitter i en E38 vet jag ej, i min före detta E39'a touring så satt växlaren i bagageutrymmet vilket också CD-spelaren för navigations-CD'n var placerad. Du kanske skall göra ett inlägg angående detta i 7-serie forumet, då får du garanterat snabba och korrekta svar från 7-serie ägare.

roadZter
mm okej den måste sitta där bak för de bilder jag sett så finns d inte plats för nån cd där fram...en annan grej är ju att ja tänkte kanske man inte behöver nån cd för den men d skulle väl va lite konstigt men me tanke på att bmw navigator som tilbehör kostar dubbelt så mycket som audi a8s o mercedes sklassens, så va en tanke att det kasnek var inbyggt på nåt sätt..

Visa användare
167
HES
CLK -03
Växlaren samt navi enheten sitter vänster bak, på sidan.

Enkel cd i kombination med navi levereras fr.o.m -03, på övriga modeller.
F** va alla ska ta överpris=(( hittar ju ingen 740 me navi runt 130-140.. Scheckheft om ja skulle gissa utan att ja visste va du sålde den skulle ja gissa på 160 000 fast ja vet ju ej hur långt den gick, det flesta 95 or är i så dåligt skick att man börjar snegla på 728 or från 97 o uppåt
finns det inga firmor som importerar en bil åt dig och att du får följa med ner o titta på bilen? själv så kan ja ej språket el har kunskaperna, ifall det finns vad kan det kosta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.