AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
411

Olje läckage på en M535I-87

S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
JAG HAR MÄRKT ATT 535.an har börgat att läcka lite olja ,blir några oljedropp när bilen har stått ett par timmar,
undrar om det finns några kända ställen som man skall kolla först.(har ej varit under ännu varit för kallt).
Föregående ägare sa att det satt en trimmkam i,
men inte vilken sort ,finns det någon betäckning man kan kolla på kamen som man kan spåra.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
det står på kammen... prova öppna oljelocket så ser du kammen annars är det bara att slita bort ventilkåpan...

Länk
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Ventilkåpspackningen, oljepluggen i tråget och oljetrycksgivaren. Givaren kan börja släppa igenom olja och då rinner det via kablarna. Inte kul.

mvh Johan
S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
det verkar vara olje tryckskontakten.
går det att täta den eller måste man byta den.
kollade kamen genom oljepåfyllningen men man såg inte
får lossa ventilkåpan imorrgon.

Paap Reeder
Hej!
Minns inte riktigt men jag undrar om inte kamaxeleländet är märkt i bakkant. Så är det på originalen iaf. I princip måste toppen av-- he, he.
Schrick må kanske vara märkt läsbart utan ventilkåpa vid insug/avgas cyl 1-2.
MVH /// Paap R
LT
673
LTK
En oljtrycksgivare kostar inte många kronor. Mecka inte med den gamla utan köp en ny. Det är ju en ganska vital livsförsäkring för motorn..

mvh Johan
S-
50
S-Berg
M3 e46 2002 svensksåld
jo,det var oljetrycksgivaren som läcker.
om inte jag minns fel så lossar man ett 3st bult sen drar man ner en ganska stor apparat som inte ser ut som en vanlig olje trycks kontakt.
men på mekonomen sa han att det skall vara en vanlig kontakt med gänga i ena änden och flatstift i andra.
har han fel eller är det jag som är trög.
mvh S-BERG

LT
673
LTK
Nu pratar vi nog om två olika saker. Oljetrycksgivaren sitter på sidan av topplocket, det är en vanlig kontakt med gänga i ena änden och flatstift i andra. Det som sitter i tråget är en givare som mäter oljenivån i tråget. Du och Mekonomen pratar om olika saker...

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.