|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att byta min E30 mot en E36a. Hur mycket mer får man betala för en 325 än en 318? Är det lönt att åka till Tyskland o handla? | |
| Jag har letat e36'or sedan i somras, slutade med en 316. Jag vet inte men jag skulle gissa på att det skiljer någonstans runt 15' mellan 318-325. Dock så upplevde jag att det var lättare att hitta en välvårdad 318 än dito 325, iallafall om du letar efter en tidig årsmodell. Och jag personligen skulle inte åka till tyskland eftersom det är såna vanliga bilar i Sverige, lägger man ner lite krut så hittar man förr eller senare riktigt billiga även i Sverige.. | |
|
Gus: Skillnaden skulle ja säga ligger mellan 15-25 tusen. Det finns välvårdade (e36)325or därute de gäller bara att ha tålamod. Välj absolut en (e36)325:a, motorn är helt undebar och som dessutom är väldigt stryktålig. 320(e36) är direkt tråkig i jämförelse med den bilen du har nu. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
Har nog mest funderat på 325, men jag åker inte så mycket med den bilen men när man åker så år det nog värt det. Finns det 325ix (e36)? EvergreeN: Hur går din 316? ha hittat en billig 316 men är lite skeptisk. |
|
|
Min 316i går väldans bra faktiskt, 104 hk till trots, lyckades dra min brors flickvän som har 318i, den är visserligen 5 år äldre än min =).. men 316i är piggare än jag trodde innan jag provkörde, det är lätt att göra omkörningar iaf. Och den största behållningen är tankningen, bränsleförbrukningen är väldans bra.. Klart prisvärda bilar enligt mig.. underskattade.. |
|
|
EvergreeN: Har hitta en 316 i Nyköping (www.nkbilmarknad.nu) För 39´ det kanske är värt att åka o prova. Är det rätt pris? |
|
|
E36 finns inte som ix tyvärr. Då hade jag köpt en omedelbums! Automat är bekvämt |
|
|
styrman1 Det var ju synd, det gör ju lite skilnad särskilt i detta väglag. Har det på kingkaben o den skulle inte gå att köra utan 4wd. |
|
mase |
om jag vore dej skulle jag forsoka hitta en annan farg en vit,med tanke pa att den e svar att salja sen. men d e en tips bara gillar du vit ska du ha d blixter och dunder.... magiska.... |
|
Jag håller med men den är väl ganska billig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.