|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har förslag på tysta sommardäck? Våtgrepp mm blir ju lite sämre kanske men ljudnivån i detta fall är en viktig fråga. Det skall vara 17" typ 235/45. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk | |
|
om du köper däck av kända märken brukar dom vara rätt lika.... själv har ja "Michelin pilot" dom är rätt tysta + att dom håller ganska länge! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Uniroyal rainsport/ Conti sportkontact 2. MVH Hasso Länk |
|
Continental ContiSportContact ;-) BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
| Conti SportContact2 | |
|
Hade själv Continental Contisport tidigare tyckte dom var riktigt tysta..har nu goodyear eagle f1 och dom lever iofs inte om speciellt mycket dom heller men just lite mer enligt min mening. ----------------------------------------------------------------- Länk |
|
|
Det finns väl ingen begåvad/anständig svensk som numera köper Continentalprodukter? "Du kan kalla mej Hans, sa Hans Majestät" |
|
|
Ja Harri, jag hade ju faktiskt tänkt strunta i Contidäck av rent patriotiska skäl... om dom inte är VÄLDIGT billiga. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Kolla på denna länk. här finns bra jämförelser och betyg Länk _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Stämmer in i Hassos förslag. Har Uniroyal rainsport 2 235/45 17 och stortrivs. Skapligt tysta, bra regnegenskaper. Kan man tänka sig att köpa från Gummihuset (www.gummihuset.se) så får man dem dessutom billigt. Låt vara att man får räkna med däck som är tillverkade för den asiatiska marknaden... Oskar |
|
|
Håller med Oskar,Kör själv med Uniroyal Rainsport 235/40-18 och tycker dom går riktigt tyst och fint. 530 touring. www.uphillracing.com |
|
|
Jag kör på Conti Sportcontact och de är nog de bästa däck jag har haft! Bra grepp, tysta och slitstarka samtidigt som de har hållit sig helt balanserade under ca 5000mil. Dock lite dåligt med vattenplaningsegenskaperna nu när de har börjag bli slitna! Är ca 3-4mm kvar på dem så snart är det dags att byta! Mvh |
|
| Bojkottar Continental efter vad de gjorde med Gisslavedfabriken... | |
| Det är klart att ett företag ska få flytta om man kan tillverka billigare någon annanstans. Bojkotta den svenska staten istället som inte vill veta av småföretagare! | |
|
Bra Romeo du har visserligen läst, men inte förstått, debatten kring Continental vs. EU-bidrag och orimliga subventioner. Gott nytt år iallafall. "Du kan kalla mej Hans, sa Hans Majestät" |
|
|
Jag reagerar mot de som hävdar att staten ska ta över fabriken. Hemska tanke! (lite offtopic dock.) |
|
|
Där kan jag hålla med dej Romeo, men jag kör på Nokian hakkapelitta på vintern numera och Pirelli på sommaren. Och det lär inte bli Conti eller nordfrost för mej! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.