|
|
|
|---|---|
|
Jaha så då var det dags å öppna börsen igen..:( lämnade in min tds till en bmw firma för olje och filterbyte för en månad sedan.. det var frid och fröjd tills igår..har varit på en långresa upp Umeå-Abisko tur å retur c.a 150 mil när jag kom hem igår så uppmärksammade jag ett vinande ljud och ett konstigt fjiiionng-ljud när lådan växlade lät inge roligt så jag for på jobbet idag och lossade plastkåpan över automatlådan... det jag tyckte var så konstigt var att skruvarna som håller tråget..dom såg ut som om dom inte var rörda på hundra år typ..inga märken efter verktyg eller dylikt..men jag har ju haft bilen hoss bmw för filter och oljebyte för bara en månad sedan? blev förbannad och åkte till bmw.. dom påstår att dom har bytt filtret..men jag tror inte att dom gjort det,så ikväll skall jag riva ner tråget och studera olja å filter..skulle ju vara förjävligt om dom inte har bytt.. kan man få vinande och fjiooonggande ljud vid växling om filtret är tätt..och hinner verkligen filtret täta igen på typ 200 mil?.. nej nu skall vederbörande hälla upp en stor grogg och stirra in i väggen en stund.. Dogge.. | |
|
Hej! Jag har nyligen bytt olja på i min aut.låda på min 530da. det som hänt efter det är att jag hör ett fiiooongljud när jag släpper på gasen, speciellt vid belastning ex uppförsbacke. Observera att ljudet inte uppstår vid växling. kom du fram till något. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.