|
|
|
|---|---|
| Någon som har tittat på Highlinen som är utannonserad här på siten? | |
|
Tycker mig känna igen bilen/bilderna. Var den inte ute för ett par månader sedan? Ganska säker på det. Behöver iof. inte vara något fel med det. |
|
| Bilen stod till salu på Automax Bil i Kalmar i somras. Var med en vän och provkörde bilen och vi blev inte imponerade av skicket. Kanske är därför den är tillsalu igen? | |
|
Någon som köpte bilen där och kanske sparade bilderna från bytbil. Vad var det som du hängde upp dig på Oskar ? Kosmetiskt eller mekaniskt ? Stannar mätarna på 90:orna också på 299966, eller var det löst vid den här tidpunkten ? Mvh.Patric |
|
|
Bilen diskuteras här: Länk |
|
|
Vad är det som är i dåligt skick på den? Inte bra om en highline förfaller, det är ju ovanliga bilar. På -90 års modell och senare skall problemet med vägmätarna vara löst. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Tjena, Jag var ute och körde en bra vända med bilen då oskar satt någonstans i baksätet mellan träbord och kylskåp :) Vi kunde enas om att det var en mäktig bil men att den skulle kosta mycket att hålla vid liv om man som jag är pedant. Följande minns jag: Smårost här och där Defekt AC Defekt fläkt i allmänhet, sprutar bara max värme Ostadig i hög fart Defekt centrallås på en sida Dålig servicehistorik med låånga hål. Defekt stereo Endast vinterdäck på originalfälg. Säkerligen mer men inte som jag minns. Bilen var kul att köra, gick fint och en sån ovanlig bil vore kul att äga helt klart. MEN för att ha råd att äga den så skall den nog vara mkt fin och allt skall fungera från början och absolut fullservad men denna var inget av det och därför skulle inte jag våga köpa den om den så kostade 30000. Mvh John |
|
|
Då borde den kanske vara värd 15 000:-? zaharald |
|
| Har för mig att bilfirman i Kalmar begärde 59000 kr men det kan dom ju knappast fått. Nån som vet vad nuvarande ägare har tänkt sig för summa ?. | |
|
Det verkar ju vara lite att pilla med då med andra ord... Men till rätt pris så kan det vara en bra affär ändå. Rosten är det värsta tykcer jag, man vill ju inte ha en 750i som ser skabbig ut. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Det lät som om det var ganska mycket att fixa. Det är om man har tålamod och vill lägga ut de pengar som krävs för att få den i bra skick igen. //Schnitzer |
|
|
Jo det finns säkert folk som vill köra den som den är. Funkade men jag skulle oroa mig då man kör en tickande bomb som kan kosta massor :) Skall klargöras: Den såg inte skabbig ut på något sätt då rosten var ganska "osynlig" (insida dörrar, dörrkarmar mm.) Har bilder på rosten mm om nån vill se, bara att maila. Gott nytt år! Mvh John |
|
|
Är den svensksåld eller import? Rost längst ner på insidan av dörrarna är ju ganska vanligt på bilarna som har gått mycket svensk vinter. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
Paap Reeder |
Hej! Under det knappa året, för 2 två år sedan, jag letade 750 kom jag "i kontakt" med ett 30- tal fordon. Min erfarenhet: rost på dörrarnas nedre insidor betyder för mig = sunkigt åk! Köp ej! Är det rost där. Fortsätt exvis att titta vidare in under. Hur ser tex alla armar till nivåregl ut? Avgassystemet med värmeskydden och upphäng? Hur ser bensinfilterpaketet ut? Hela bromskittet? Bensin- och bromsrören o s v ....nej fy bövelen. Rost i dörrarna är utslagsgivande. No deal! En 750 som har kexiga dörrar är värd max 20 pix 89-92 och då skall det följa med en jäkla bra stereo dessutom. Ett intressant minne var att de som begärde mycket ofta hade risigare fordon att kopmma med än de som begärde lite. Minns en silverfärgad för 45´- ca 90:a. Enligt telefonbeskrivningen var den "så gott som ny". Såldes billigt för han behövde snabba pengar. Fick efter stort tjat med mig hustrun för att slutligt godkänna färgnyansen. Väl framma såg jag redan på 50 m håll att det var ett sunklass. Med HB-dörr öppen stängde jag förardörren. Skrammel.... och plåtlisten som på insidan håller gummilisten HB ramlade ner. Sedan följde objektet den vanliga sunklinen. Bilen var värd max .... ingenting ty det hade kostat 200´att få till den. Nu får jag lida spe för detta då det i famlijen har blivit ett talesätt -- "skall vi åka och titta på fin BMW??" Varför är det så här? Jo .... exvis -95 så importerar man en rel fin bil från Ty. Sedan kostar man inte på den ngn proffessionell vård eller Tuff Cote- behandling utan plaskar omkring med den i saltet. Efter Några år så är hela åket rost infekterat. Den bästa analystermometern på rostinfektionen sitter i dörrarnas nederkanter. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.