|
|
|
|---|---|
|
Hej och God fortsättning alla! Jag har lite strul med, vad jag tror, turbon till min tds. Den verkar inte starta som den ska, händer inte mycket över 3000 varv. Jag har kollat insugsdelen av turbinen och där finns ingen kännbart glapp, hyfsat rent och turbon snurrar lätt. Däremot kan jag inte med handkraft röra armen till wastegaten. Är den väldigt trög eller håller vacumklockan emot? Jag har fått för mig att den ska vara förlig med handkraft och det vore trevligt om någon kunde bekräfta detta eller om man måste ta bort vacumklockan eller något annat för att röra armen. Min gissning är i så fall att wastegaten har fastnat, förmodligen i öppet läge. Tacksam för svar eller tips! ------------------ Always Diesel | |
|
Har pillat lite på en borttagen skrotat turbo, pga spricka. Och den Wastegatearmen kunde man inte röra vill jag minnas. Och den turbon skall ha funkat, dock med lägre laddtryck pga sprickan. Men kan inte säga säkert. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Beror helt på vad för fjäder som sitter i, men på en orginal 525tds så ska du kunna dra i den. Kan du inte ta av armen från axeln å kolla om den är helt stängd eller öppen? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ska försöka att komma åt, men det är rätt trångt så jag kanske måste lossa turbon. Eventuellt kan man skuva bort klockan som styr armen och lista ut den vägen i vilket läge som wastegaten står i. Tack för tipsen. ------------------ Always Diesel |
|
|
Hade ungefär samma problem som du och var på jakt efter ny turbo. Det ven lite också som jag inte tyckt det gjort förut. Bilen gick trots allt hyfsat och jag hade inte tid med ett byte vid just det tillfället. Men så en dag började det vina utav bara den och det visade sig att en pyttespricka på tryckslangen från turbon hade varit orsaken. Kostade väl ca 450:- spänn och dom hade den på lager så det var nog inget ovanligt fel. Ett sånt huvudbry jag hade i 2 månader för en liten slangs skull. Hoppas att problemet är lika enkelt för dig. M.v.h. Håkan Hagelkvist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.