AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
804

Felaktiga Torkarblad till E34

Har en 540 -93 import. Skulle köpa torkarblad, köpte Bosch som skulle passa till alla E34. Passar tyvärr inte till min fina bil (pärla).

Nån som vet vilka blad som jag skal köpa, vill inte slösa bort mer pengar på felaktiga blad.

Bladen jag köpte var Bosch 602s

MVH Tony
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vad jag vet så är det samma torkarblad till alla E34 om du inte har nåt special. Vart köpte du torkarbladen? På BMW borde dem ju veta vilka blad du ska ha till din 540iA. Själv köpte jag nya på BMW för 600 spänn, passade fin fint.

Länk
Ja det ska vara samma till alla e34 men dom passar inte till min. Jag har en pinne som går ut mitt på bladet,så bladet går parallellt med armen.Gäller bara förarsidan.

MVH Tony
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Det kanske sitter fel torkar arm, för jag har ett annorlunda blad för förar sidan. Annars kan man köpa lösa gummin på BMW lite pilligt att byta men billigare.
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
e34 har olika blad på höger resp. vänster sida. Bladet till vänster (förarsidan) brukar kosta rätt mycket mer. Du kan göra som jag, om bara gummit är samma så lossa gummit från det du köpte och sätt dit det på förarsidans torkare.

------------------
Always Diesel
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det finns en adapter att köpa som gör att ett vanligt blad passar på förarsidan, kostar nån tia. Vet iallafall att Champion har det.

Knutstorp 1.16:52
Kemora 1.27:86
Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.