|
|
|
|---|---|
-RW- |
Det är ju 4 knappar på fjärren. Den nedersta(största) Öppnar o låser, vad har de tre mindre knapparna för funktion? |
|
De är programmerbara för att kunna styra andra funktioner. På en båt jag jobbade med skötte vi ankarspelet med 2 av dem. Automat är bekvämt |
|
-RW- |
Tack, men det som jag reagerade på var att, förut när jag skulle låsa bilen så gick det inte, jag chansade och tryckte på den översta knappen då fungerade fjärren igen. Ungefär som du säger, nån av knapparna är programerad så att den spärrar fjärren. har haft larmet i ett år nu, men det var första gången som jag var med denna incident. |
Ras.mus |
Det är så att den stora sköter öppna/stäng. Den knappen längst ifrån den stora (nr 4) kan användas till att slå på/av nått annat, t.ex. ljus eller stereo. Knapp 2 & 3 kan göra samma sak som knapp 4 men då behöver du ett extra relä á 700:- nytt. Jag har att knapp 4 vevar upp rutorna på bilen. Bekvämt på sommaren när man glömmer rutorna. Har tänkt koppla in det på andra saker som helljuset för att kunna hitta bilen på en parkering. TÄNK bara på att koppla den till ett relä och inte direkt till ljuset eller vad det nu är. Utgången tål bara typ 500 mA eller så. kolla hemsidan så finns där kopplingsschema osv. Lycka till! |
|
Ras.mus: det där med helljuset låter mycket intressant.. har ett cargard 650s på min bil och skulle vara intresserad av att göra samma modifikation...vilka delar behövs?? antar att man behöver ett relä som är fjärrstyrt via kontrollen?? vad kan detta kosta? var hittar du kopplingsscheman på deras sida, jag hittar inga "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
ahh..nu hittade jag scheman.... hmm relativt enkel inkoppling...men var köper man ett sådant relä ?? hos ngn som säljer cargard larm, eller måste man maila dom ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Länk | |
|
Den extra manöverutgången som finns på vissa larm (950S bl.a) är en transistorutgång, tål endast runt 100mA och är proggad till översta knappen. Köper du däremot CarGard radiorelä så kan du progga önskad knapp till detta och reläutgången är kraftig nog att driva t.ex fönsterhissar. FP |
|
-RW- |
häromdagen såg jag en kille som öppnade bagaget på sin Mazda Miata med fjärren, ganska praktiskt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.