|
|
|
|---|---|
dave333 umeå02power |
Tjena, har lite funderingar.. funderar på att bygga turbo på en 318i 87a, den har en grund kompa på 8.8 kg, skulle det vara möjlogt att ladda utan att sänka på kopan på den? om man bara laddar 6-8 hg med laddkylare. mellan vilka år var 318i oförändrad? var det bara när 318is kom som det vart skillndad på motorn? jag har även en gammal m10 (eller vad dom heter) från en 02a, vad är skilnaden på dessa motorer förutom borr och slag, och vad kan kompan vara, tänkte rent i utvecklingen, om det är någon skilnad förutom insprutet, annars så kunde jag ju ta det blocket (m10) och skaffa låggkopa kolvar och bara flytta över insprutet, vad säger bes om ett turbo bygge? blir det sämre avgasvärden? ska jag behålla org grenrör så jag kan ta bort turbon vid bes? och lammeldiff.. var det någon 3 serie som hade lammeldiff org, Bmw Diesel har även lite funderingar över 525 och 524 motorn, vad är skillnaden. är det bara laddkylare som skiller? eller är det olika kopa på dessa motorer.. och hur är det med motorn med och utan turbo (524d och 524td) är det samma motoren fast med och utan turbo ? eller är det olje insprut under kolvarna och sånt tjaffs? för bättre kylning.. passar 525td motorn i 3 serien, det är väll samma block som i 528, med det är väll skillnad på motor fästerna på lilla och stora sexan? Alpina hade ju en 3.5a i en 3 serie? (b6 eller något sånt) var det motor fästen från dieseln kanshe? Har mycke funderingar som ni ser, ni får gära maila till mig om ni vet något, david@nygren.to 070 3685049 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.