|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min 320i, där är nämligen så att när jag lyfter oljestickan så dör nästan bilen. Har hört att den tar tjuvluft i insuget då. Men nu har jag bytt alla packningar i motorn, men problemet kvarstår. Vart tar den tjuvluft, är det där insuget sitter fast i toppen? Eller kan det vara nåt annat som är fel? | |
|
Du har missuppfattat, din bil beter sig som den ska alltså NÄSTAN stanna när du lyfter stickan eller lättar på oljelocket. Länk Bmwcs 3381 |
|
| Jahaa. Är det nåt bmw specifikt? För jag har testat det på flera andra bilar (dock inte bmw)sen jag upptäckte det på min och ingen gör likadant. | |
|
Det beror på hur själva vevhusventilationen är konstruerad och på BMW skall den reagera som din medans andra märken inte jobbar med samma undertryck. //Erik// |
|
|
ok, tackar för hjälpen. Nu kan man nästan sova gott i natt, om man inte ligger sömnlös för att spridarna började knacka sedan jag hade loss dom o böt o-ringarna. :-( |
|
|
Det går ett ganska grovt rör från tråget på som går upp till insugningsgrenröret... därav tjuvluften /smokey |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.