|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett knakande ljud ifrån (antagligen) vänster bakdörr på min E28. Jag hör det snett bakom mig när jag accelererar och kör över ojämnheter i vägen. Någon som vet vad det kan vara ? // Martin | |
| kolla mekartips på denna sida under "gör det själv" där finns en beskrivning på "knakande dörrar"under kaross avd. har jag för mig... mvh L | |
|
Har samma problem, fast på höger bakdörr, samt vid bakluckan. Har testat att smörja in gummilisterna med 5-56. Ska se om det hjälper. Tips är att söka efter "gnissel" eller "knirr", då finner du även lite om detta. /J |
|
|
Använd inte 5-56 på listerna. 5-56 är olja och det är inte bra för gummi, som bekant. Det finns en spray i samma serie som 5-56 som är baserad på Silikon. Det är bättre. Gorand |
|
| Har smörjt lite fett på styrgummit vid låsmekanismen på min bakdörr, problemet är borta !!! | |
|
Denna lösning brukar tyvärr bara hålla ett tag. En Varaktig lösning är att byta ut styrgummina, samma problem upplevs på en del E34 (läs, min) Men visst kan man bli tokig på dessa små knarrande ljuden.. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.