|
|
|
|---|---|
|
Jag skall nu byta högtalare fram i min e36 och undrar följande: #1 Vilka storlekar skall man köpa? (som passar orginalhålen) #2 Måste man byta alla 3 på varje sida, om inte, vilka två skall man byta? #3 Kan det verkligen bli bra ljud när högtalaren sitter nere vid foten? #4 Hur gör man när man byter i dörren och hur får man loss plasten nere vid foten? | |
|
I kickpanelen passar 5,25" (nere vid foten) De övriga vet jag inte riktigt eftersom jag bara har 2 st/sida. Diskant + 5,25" Ljudbilden blir inte den bästa när högtalaren sitter vid foten. Visst det blir mycket bättre med andra högtalare men det är inte direkt den optimala placeringen. Själv har jag bytt framsystemet mot ett Soundstream kit och det blev en enorm skillnad. Det är som natt och dag. I dörren: Du måste plocka bort dörrpanelerna. Sen sitter högtalarna monterade inifrån och hålls fast med ett stag som går tvärs över högtalarna. Panelen vid foten: Det sitter en liten plastskruv på panelen. Vrid denna ett kvarts varv sen är det bara att rycka loss palenen. Dock måste du även lossa spaken till huven på vänster sida. |
|
|
Köp ett DLS u 35 system innehållande 5,25" basar, 2,5" mellanreg, 1,5" diskanter, riktigt bra grejer och passar som hqandsken i din bil, har det själv. När du tar bort plast konsollerna vid fötterna så dra dom bakåt annars så kan do gå sönder / Joppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.