AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
990

Immobilizer, hur säker?

bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Är immobilizer ett skydd som går att "gå runt", med andra ord kan en immobilizer avaktiveras utan rätt nyckel? Råkade ut för att min 535i stals för några år sedan men har svårt att förstå hur den stals med aktiverad immobilizer. Finns det kompletterande lösningar som gör det svårt för fel person att åka iväg med bilen?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag vet dock att min går att starta via diagnosuttaget fast immobilizern är aktiverad (Cargard). Vilka stift det gäller kanske inte är rätt att nämna ;)

Mvh.Patric
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
PJ,
Tack, jag hade mina misstankar. Bra att du inte nämnde vilka stift, frågan är hur bara hur man stoppar den här vägen?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den av BMW fabriksmonterade immobilizern(from produktionsdato 03.95) som är inbyggd i originalnyckeln är att se som mer eller mindre riskfri. Mig veterligt har ingen bil stulits med annat än att ngn släpat bort den med bärgare eller en nyckel kommit på avvägar. Eftermarknadsimmobilizers kan jag för dåligt för att uttala mig.
Att köra startmotorn via serviceuttaget är ju en sak och inget hemligt, frågan är om man kan spänningssätta tändning, motorstyrning, bränslepump osv?
Eftermonterade immobilizers bryter normalt startkretsar, bränslepump osv. Med gott om tid och rätt dokumentation går det säkert att koppla förbi. Original är integrerade på ett bättre/svårare sätt.

FP
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Hur pass säker är immobilizern som sitter min m5:a? Den är org. med en stav man för i i en diodkontakt.

Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet!
-=$¤CimmenpoweR¤$=-
(hoppas det ser bättre ut ASKEN;))
518i slow mobil
Eftermonterade immobilisers e inte speciellt svåra att koppla ur... Bara att följa kablarna... Mer än så säger jag iten...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.