|
|
|
|---|---|
|
"To improve performance, the M50 B30 3.0-liter engine was hand picked by BMW engineers. Reportedly, production engines were tested, and only those with the best performance numbers found their way into the M3 Lightweight." Där ser man. Det ÄR skillnad på motor och motor även om det är av samma typ. Hoppas jag fick en av dom bättre... Sen så tror jag att kilen skrev fel eftersom det handlar om S50, inte M50. Länk BMW M3 *Flight instructions not included* | |
|
Fanns den modellen i europa, var inte det bara en USA modell ? Deras modell bygger på just M50 motorn som e trimmad.. |
|
|
Det är en M3 LTW, alltså USA verren av M3GT. Dock lite mer extrem än GTn, ingen klima, stereo osv... Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Gudis: På bilderna ser man S50, men han kanske bytte motorn, I don't know. BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
|
Det är som 328-johan säger den är för den stora USA marknaden.. Så det står rätt att det är en M50 motor. Vad jag vet så finns inte denna modell att få tag i i sverige iaf.. Man får importera en från usa i så fall.. |
|
|
Tror att viktminskningen var ca 150-200 kg mot en standard M3 US. Aluminium lite är och där (dörrar iallafall) och jag tror att det var plasthuv också men kan ha fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.