|
|
|
|---|---|
|
Råkade mer eller mindre precis ut för en sådan DKW. Skulle väldigt gärna vilja veta vad den har för prestanda, på deras hemsida står de en massa info om en ny a8:a med 4.2 l v8 6.3 sek från 0-100 osv. Är de samma prestanda i a8:an som finns ute nu med 4.2 liters motor? Hur som så ivrig som man blev så glömde man slå av ascn vilket resultera i att den klev in på 2:an och fick mig o tappa några meter. Annars var det ganska jämt, a8:an segade försiktigt ifrån upp till ca 150. De borde den göra med tanke på v8:an och den prestandan den ska ha, upp till hundra var de jämt förutom min asc miss. Har betvivlat prestandan i min vagn från 0-100 men är nu mer eller mindre övertygad om att prestandan som utlovas finns där. Någon annan härinne som har liknande erfarenheter av a8:an? Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk | |
| 0-100 ca 7sek på de äldre. | |
|
En A8 4,2 -01:a med 310hk/410nm sprintar till hundra på 6,9sek så det borde vara ganska dött lopp mellan er.. Handlar nog mer om växlingsteknik och fäste :) Mvh Patrik - som då aldrig skulle rejsa mot en A8:a, av förklarliga skäl..hehe.. *min signatur står här* |
|
|
Okej, var lite som ja misstänkte, min miss o slå av ASCn kostade mig några meter. Får säga att i mitt tycke är de absolut Audis snyggaste modell, den är lixom mäktig. 310 hk/410 nm jösses då väger den runt 2 ton eller? Hoppas på o möta samma kille någon gång framöver med sommar däck och avslagen asc. Kul o få veta att de är som de ska med prestandan hur som haver, E46 maskerar ju fartkänsla som en överkänslig svärmor. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
| Jag körde ifrån en svart A8 påväg ut till Ekerö så det visslade om det i höstas, han undrade nog vad som hände:) | |
|
Asken: De känns dock som du och jag inte riktigt har samma förutsättningar för o åka ifrån en DKW med 4.2 l V8. Får väl äta pasta i några månader för att sedan ta en trevlig liten tripp till norge :) Kul o få veta att bilarna är jämna i prestanda upp til 100. De bekräftar vad ja trodde. Den som har flest BMW prylar när han dör vinner! Länk |
|
|
wendtan: Tjänstevikten ligger precis runt 1900kg... Dom är duktiga på DKW-fabriken att använda lätta material :) Mvh Patrik - med DKW-åkande granne *min signatur står här* |
|
|
Nja runt 1800kg. Det är ju inte en liten bil. Den har ju gått åt rätt håll och blivit snyggare till skillnad mot 7 serien :( Asken: Det var väl en 2,8 :) |
|
|
Rydberg: njae..jag hävdar återigen runt 1900kg :) Vet inte om jag vågar mig på en länk som bevisar det hela...hehe.. Länk "Vanliga" 2,8:an väger 1710kg. Detta gäller -99 och -01. Mvh Patrik *min signatur står här* |
|
| Ja okey vi kör väl på det:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.