|
|
|
|---|---|
|
Jag pratade med en kille för ett tag sedan som sa att han hade hört att delarna i Tyskland var billigare än i Sverige. Han sa att han tänkte beställa delar därifrån istället. Frågan är om det går, jag har hört att en del säger att det finns ett avtal som säger att BMW återförsäljare i Tyskland inte får sälja till privata svenskar, men det ska ju inte gälla när vi är med i EU väl? Någon som vet mera om det är möjligt att beställa delar från Tyskland? //Schnitzer | |
|
Billigare blir det inte men krångligare!Jag har kollat upp priserna själv,det är det nästan samma.Sen måste man ha god relation med försäljnings företaget annars får man inga rabatter! Går bestämd framot! |
|
|
brukar vara så att om man beställer delar/saker utomlans brukar dom ofta va billigare i grundpris,men blir inte så stor skillnad sen när frakten å sånt kommer till... I detta fall kanske de skulle gå snabbare att få hem delarna om man beställer från tyskland eftersom de är där dom tillverkas..!! |
|
|
Vissa saker kan man nog få billigare, när det är riktigt dyra delar. Det är ju ingen idé att beställa småsake från Tyskland. //Schnitzer |
|
|
Tittar man på lite mer speciella delar och speciellt dyra delar så lönar det sig att beställa direkt. Det blev ganska stor skillnad på den kopplingen som jag var tvungen att byta t.ex. Visserligen, BMW själva blev ju tvungna att beställa delen från Alpina direkt och sedan lägger de på sina priser... Men ändå. /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Darklight: Du beställde delar från Tyskland alltså? Det är då möjligt att göra det nu, ingen som sa något om att de inte fick sälja till dig då? //Schnitzer |
|
|
Jag har beställt saker direkt från ALPINA ett flertal gånger,betydligt billigare än hos BMW Sverige men framförallt , snabbare leveranser och ett proffsigt bemötande/kunnande !! |
|
|
Gjutet att det är billigare i Tyskland. Original delar är generellt sett momsen billigare. Men som andra säger så småsaker blir ju inte så billigt med frakt och den tid det tar att beställa från Tyskland. Passa på och handla under en tur till Nürburgring eller nåt.... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
När det gäller delar till ALPINA så går det snabbare och blir billigare att beställa direkt från Tyskland nästan oavsett vad det gäller för delar (i alla fall om man jämför med BMW Solna!!) ,Tyvvär, så vet jag av egen erfarenhet !! |
|
|
klart att småsaker inte lönar sig att beställa från tyskland... sen förstår ja inte varför de inte skulle vart möjligt jämt att beställa delar från tyskland...? |
|
|
LazerEye: De på BMW i Sverige vill inte att BMW i Tyskland ska sälja till svenskar. De vill istället tjäna de pengarna, därför har de sagt till BMW i Tyskland att inte sälja. Det ska inte få gå till så vad jag vet när vi är medlem i EU. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.