|
|
|
|---|---|
| Jag skall kanske köpa en 320 84 som höller på att byggas om till a-traktor, men gammla motorns topp har spruckit, men han tänkte och hade en 524 Td motor, Hur månterar man den? Fästerna skulle vara samma men sen... Det var dubbla opel lådor till, någon som vet vad det var för opel lådor? | |
ant |
ska du ha en dieseltopp på en 2.0 liters m20? det kommer inte att funka alls. dieseltopp ser helt annorlunda ut i jämförelse med en bensintopp. ===================== Länk |
ant |
jaha nu ser jag vad du skrivit. att du ska byta hela motorn.. jag fick intrycket av att du bara sklle byta toppen. mja då är det väl bara att ta ur den gamla motorn och sedan montera den nya dielsel motorn. river du bort deb gamla så ser du ju hur den nya ska sitta. ===================== Länk |
|
Tack! Motorfästerna skall vara samma, men det jag är orolig för är kabelhärvorna? Passar samma låda på en 2,0 som på disel 2,4? |
|
ant |
jag vet inte så mycket om detta alls. men jag tror att kabelhärvorna kan skilja sig ganska mycket åt på dessa motorer. ===================== Länk |
|
Vad kan en beg topp till 320 84 kosta tror ni? Vad heter lådan till den motorn, och ca: hur mycket kostar dem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.