|
|
|
|---|---|
|
hej Är det någon som vet hur man höjer tomgången på en 318is och vad det beror på att den är så låg? Bilen är chippad kan det bero på det? | |
| man skruvar lite på en "skruv" vid ..vad det nu heter...där gasvajern slutar i motorn... | |
|
Skruva INTE på den skruven! Iom att det sitter tomgångsmotor så skall gasspjället vara helt stängt på tomgång. Det går inte att justera tomgången, men är den för låg så har du ett fel någonstas. Inte så lätt att gissa vad dock. Kiip Spiiding! |
|
djspirit |
om den är för hög då vad gör man då? BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
Boki |
det går o justera tomgång men krävs kunskaper.. |
|
Tändningen kan stå för högt, hade samma problem på min 323:a, dock var det ej motronic på den... |
|
djspirit |
men jag har ju trimkan kan ha med det att göra men den går som ett skott så jag bryr mig inte mycket BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
robbe: kolla slangen som går ifrån luftmängdmätaren(den stora svarta) så att det är något hål på den. Hade det på min slang och tomgången var orolig och ibland dog bilen!Köpte en ny och sedan va de inga problem!Kostar 230:- på BMW! /It must be BMW! |
|
Boki |
jag satte dit oxå trimmkam o tomgång gick ner så jag var tvungen o justera upp den.(en m30 3,5lit) |
|
>>>Robbe jaja vi får väl kolla igenom bilen dådå... /Brorsan E-30 alpina köpes...... |
|
djspirit |
boki: är det du själv som lagt i 3,5l motorn? var det lurigt med fäste eller det pasade direkt på? har lite planer på samma sak nämligen BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
Boki |
djspirit- motor har orginalfästen o går 14cm längre in mot torpeden så att jag bygde om plåten o slängde ut värme o fläkt paketen. Oljetråg bygde jag själv med sumpen väl skyddad bakom framvagnsbalken |
djspirit |
okej hur går den då är där bra flåss är det värt jobbet BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
Boki |
jag klockade 5.1sec. 0 till 100 |
djspirit |
okej BMW: HOPEFULLY NO TURBO SHIT JUST REAL POWER |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.