AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
468

FEL CODE enligt färddatorn..

Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
När jag skulle ut och hyra en film på julaftons kväll, så satte jag mig i bilen för att köra iväg.. Jag knappade in CODE:en som jag knappade in dagen innan.. Efter 3 försök så gick ju larmet.. Men jag kunde starta bilen ändå..

Vad har hänt.. jag vet att jag knappade in rätt kod. Kan det vara kylan som gjort att datorn ballat ur ?

Visa användare
425
Gudis
ingen behöver svara, jag fixade det, så som det stod i manualen..

bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Gudis: Berätta gärna vad som hände... Varför gjorde den så??? Gick den att starta trots att du knappat in fel kod 3ggr?

Köp en BMW.
Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet!
-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Visa användare
425
Gudis
Precis som du säger så knappade jag in koden 3 gånger sen gick ju larmet.. men jag som visste att jag hade knappat in rätt kod provade ju så klart att starta, och jag blev rätt förvånad när motorn hoppade igång när jag vred nyckeln i botten.. Larmet var fortfarande i full karriär då..

Jag har fortfarande ingen aning varför den gjorde så, men jag kan tänka mig att det har med kylan att göra.

Som du säkert vet så står det ju i manualen hur man ska göra om man glömmer koden, jag gjorde så och mitt problem var löst..

jag ska fråga inne på Rigo om de har varit med om detta tidigare och om de i så fall vet vad det beror på.

bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Gudis: Intresant att den gick att starta trots att larmet har gått. Berätta gärna vad dom säger om detta på Rigo...

Köp en BMW.
Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet!
-=$¤CimmenpoweR¤$=-
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fan vad skraj jag har blivit ibland när man tryckt in en code osså sätter man sig å ska åka igen å den vanliga coden funkar inte... Då har man oftast slarvat med knapparna och tryckt in en siffra för lite lr för mkt....men oftast händer detta när man är långt hemifrån osv. Brrrh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.