|
|
|
|---|---|
|
Brorsan har problem med sin import 525:a från -91. Går att köra ca 1mil sedan börjar ABS lampan lysa, varvräknaren ger sig sen & därefter dör motorn! Nån som varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på? Kan det ha med att det är kallt ute? Nåt som inte tål kylan ca -15grader? Snälla ge mig tips så fort ni kan! /Mattias | |
|
Vad händer med resten av elsystemet i bilen? MVH Tony |
|
| All el ger upp... allt slocknar i samband med att motorn dör... den går när den svalnat lite igen... kan det vara kondensator fel? | |
|
Kan vara kortis i batteriet. Mät upp batterispänningen när den stannar. //Erik// |
|
|
Låter som att diodbryggan i generatorn gett upp Koppla in en voltmeter & kolla ladd-spänningen. / fredde |
|
|
Jag skulle checkat lödningar i kombiinstrumentet, särskilt jordanslutningar, borde iofs inte stoppa motorn. Kolla även anslutningarna på batteriet, kan vara lösa, följ pluskabeln från batteriet och kolla/efterdrag även ev. huvudsäkringar samt anslutningen på startmotorn. Batterifel är också möjligt men det borde inte reparera sig själv. Även utan laddning (generatorfel) kan bilen gå rätt länge, däremot kan lösa batterianslutningar och laddande generator ge höga spänningsnivåer som förstör elektronik mm, se upp med detta! FP |
|
|
Jag hade samma fel på min gamla 525-89 och det visade sig vara en spricka på huvudsäkringen, lättast att börja kolla där. Billigast också. Den sitter i en liten svart plastlåda vid batteriet men det visste du säkert. MVH Tony |
|
|
Huvudsäkringen låter inte otroligt faktiskt, ett annat vanlig fenomen är att bränslepumpsreläet är kasst. Om det slås ut så dalar givetvis varv, motorn dör och automatiskt tänds abs lampan då den funktionen slås ut. Jag tror inte du skall koncentrerar dig så mycket på varvräknaren och abslampan utan bara på varför motorn dör ut. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| Nån som kan beskriva lite mer exakt var huvudsäkringen sitter... bilen är en 525 -91 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.