|
|
|
|---|---|
|
tjo ho´. i helgen gick min kamrem av på min 318i -89:a är det någon som har varit med om att inte ventilerna har blivit krokiga? jag kan dra runt kamen utan några problem och det lät inte illa när ja körde den på starten efter att den stannade, innan jag viste var det var. | |
|
jag tror k-remmen har gått min också någon gång...då fick dem byta några ventiler... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
Förmodligen har du krokiga ventiler. Annars har du haft tur som en tok. Jag skulle lyfta av toppen för kontroll. //Erik// |
|
|
vid kamremsbrott så brukar man räkna krokiga ventiler som en minimumskada...om det nu inte är så att du har haft en osannolik tur :) som Codriver säger, bara att lyft toppen och kolla vad som behöver göras... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Jag har hört om en här i stan som körde av remmen på sin 318 utan att skada några ventiler. Sen om det är sant vet jag inte. Det låter ju otroligt om det nu inte är så att motorn är konstruerad på ett sådant sätt att kolvarna aldrig kan nå upp till ventilerna. Men om så var fallet så skulle ju ingen ha fått krokiga ventiler vid kamremsbrott... Lyft toppen och bered dig på det värsta, då kan du ju bara bli glad... Min skrothög: Länk |
|
| Efter ett misöde i garaget startades min gammla 318 med kammkedjan ett kugg fel. Då var det "bara" tre viparmar som rök :) | |
| ahh blev inte dina vetiler krokiga så e de fan ett under :)) | |
|
Polaren körde av sin kamrem på en 318i -89 i 90 blås. Jag sa till honom att inte en jävla chans att någonting är helt i den toppen. 2 tim senare river jag mig fotfarande i skallen och letar efter någon form av fel men inget. Vissa har ju en jäkla tur.... Mvh Martin |
|
|
Om man kör av remmen så borde ju inte kammen stanna direkt på hundradelen. Den borde ju vridas med lite till och sannolikheten att inte någon ventil blir träffad av en kolv då kan inte vara stor. Speciellt om man kör i 90, då kommer ju iaf kolvarna att slå ett antal slag till efter brott, antar att man inte fattar direkt och därmed åker på motorbroms ett tag... Men har man tur så har man. Jag litar inte på min tur så jag bytte rem istället:-) Min skrothög: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.