|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja ha lite förslag på vad nästa steg kan vara har chippat,bytt avgas utan kattar,bytt luftfilter. Är nästa steg kompressor eller vad? Kan man byta kammar,insprut eller dylikt? Någon som vet hemsidor,priser,effekt allt är av intresse.. Mvh N | |
|
Du hittar kammar m.m. hos Motornord i Sundsvall. Hemsidesadress www.motornord.se |
|
|
Jag har precis köpt en sexväxlad 540i Touring 1996:a. Var har du chippat och bytt avgas? Gav det mycket?? Tack! Johan |
|
|
JOHCED Innan jag berättar bor du vid o8-området? |
|
|
Hallåj! Jag tänkte också vässa min 540 lite. Den är helt standard än så länge men chip luftfilter och avgas är på G. Jag funderar också på en racekat om det inte blir för dyrt (läs behövs 2 st). Hur gör du Niklas vid bes? Sätter du bara dit kattarna igen? Märks det stor skillnad utan dem? Jag funderar också på ett byte till M5-spridare samt ett större spjällhus eller på annat sätt modifiera sprutet men är osäker på om det ger bra effekt på en sugmotor. Någon som provat liknande? Jag tänkte hålla alltihop på låg kostnad och ej behöva göra ingrepp i motorn. Jag funderar också på om det verkligen behövs ett trimchip om motorn mappas, då ändras alla värden iaf till motorns bästa, eller hur? RAWLAW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.