AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
493

740 iA -96

Scheckheft
Hej, hittade en 740 på den tyska motsvarigheten till BMWPower:Länk
13 600 mil, kontroll. mätarställning, servad hos BMW Niederlassung, kvitto på service + rep. finns.
Utrustning:
Shadowline, svartmetallic, facelift, svarta el skinn komfortstolar + minne, el taklucka glas, Steptronic, dubbelglas, CD växlare, DSP, TV/Navi, telefon, sitsvärme, uppvärmd ratt, klimaautomatik även bak, automat. avbländbara speglar, PDC, alarm, xenon, regnsensor, el. solskydd bak + sidorutorna manuellt, 18" krysseker sommardäck Continental, 16" sommardäck, nya katalysatorer, inga el fel.
Pris 15 000 Euro = 135 000:- ej förhandlingsbart.
Blev mäkta sugen, bilen måste nog köpas osedd = viss oro, han refererar till BMW Niederlassung. Vad tycker ni?
Bilen finns i Iserlohn, söder om Dortmund.

/Scheckheft
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker att det verkar vettigt, men man får väl räkna med att plussa på 8-10.000 innan bilen står körklar i Sverige.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Låter väl helt OK , Varför skeptisk till BMW Niederlassung??
Scheckheft
Hej, är inte skeptisk/orolig till BMW Niederlassung men aningens orolig att köpa bilen osedd. Har skickat mail till ägaren och väntar på svar nu.

/Scheckheft
Länk
Låter vettigt, extremt välutrustad verkligen och relativt vettiga mil, förhoppningsvis sätter få i halsen när de får veta miltalet. Kan du inte åka ned med pengar/möjlighet att överföra pengar, kolla på den passar det inte går det att leta reda på ett alternativ...fick göra det sista då uttittad bil inte stämde alls med de uppgifter jag fått.

Utgår ifrån att det är en 4,4?

Mäktig bil hursomhelst!

Vill önska dig lycka till!
Scheckheft
Hej, har nu kontakt med säljaren. Bilen säljs av en privatperson (ej av BMW Niederlassung om jag uttryckt mig oklart). Bilen är en 4,4l M62. Och det ska vara 16" fälgar med vinterdäck. Lite mer info: han är andra ägaren (sedan 3 år) Bilen ska säljas pga köp av M5. Säljaren gör ett seriöst intryck och föreslår test hos BMW. Milen är kontrollerade och han har även haft kontakt med första ägaren. Han är också beredd att hämta mig från flygplatsen i Dortmund. Enda kruxet: först efter nyår har jag tid att åka ner.
Om nu bilen finns kvar då...

/Scheckheft
Länk
du får spela högt, säga att du tar den till 99% säkerhet om bilen är allt han nu säger den är, sen är det den där sista 1%en om det mot förmodan är ett lik....då kan det bli knivigt..
Länk

Denna saknar navi, men är sannolikt en 98:a...borde smälla högt, navi går väl att eftermontera? Priset känns helt rätt hursomhelst.

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
"navi går väl att eftermontera" visst, men ska man ha , vill man ju ha orginal, och inte arm. Och att eftermontera en orginal är knappast försvarbart ekonomiskt.
Jörgen,

visst är det väl att föredra med orginalmonterat. Dock kan det vara värt två årsmodeller att ha en eftermonterad, anser jag iallafall....

/Simon
Scheckheft
Hej, tänkte bara kort berätta vad som hänt sen sist. Säljaren och jag haft flitig kontakt sen jul. Nu börjar det närma sig en resa söderut. Början av februari bär det av. Lite mer info och historik:
Ny besiktat (TÜV), gått som Direktionswagen BMW AG München fram till 97. Sedan dess två ägare. Missuppfattade honom första gången angående antal ägare. Även om jag inte sett bilen känns det här som en bra affär. Säljaren väldigt seriös.
Är detta en bra affär? För mig känns det som så. Välutrustad med all dokumentation. Hoppas nu att allt går i lås.

/Scheckheft
Länk
Gjutet klipp!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.