|
|
|
|---|---|
|
Efter ett halvår utan stöld trodde jag jag var immun mot tjuvar av "M3-speglar" men icke. Nu på julafton när jag skulle åka iväg var mina speglar borta. Fästena sitter kvar och en sladd hänger ut från vänstra fästet. Jag tror att 850CSi-speglarna inte har samma pin-outer som M3-speglarna så en framtida ägare av speglarna bör få problem med elinställningen. Se bilen under Ovanliga BMW här på www.bmwpower.nu. BMW 850CSi. | |
|
Mycket tråkigt lider med dig,den killen får nog inget besök av tomten.GOD JUL, åndå Länk Bmwcs 3381 |
|
|
Jag förstår från det du skriver att det är inte första gången. Måste bara fråga: var i Sverige bor du? GOD JUL ändå, hoppas du får fina julklappar som väger up förlusten av speglarna... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Det är första gången för mig. Skrev som jag skrev för jag köpte bilen för ett halvår sen. Bor i Sollentuna, vill inte vara mer specifik. Tänkte behålla nästa par speglar. Fast det lär inte ske, tjyven lär hämta dom också. Funderar på stöldskyddsmetoder. Möjligen kan jag montera in tjutande larm i varje spegel som går igång när de bryts loss. Vem vill springa runt med tjutande speglar? God Jul själva! |
|
|
Det är lika tråkigt att höra varje gång det händer. Det finns en site där du kan göra en efterlysning. Det är någon här på forumet som har lagt upp dennna site där man kan efterlysa stulna bilar och delar. Tyvärr så har jag inte webadressen i huvudet men använd sökfunktionen så kanske du kan få fram den. mvh Larsa |
|
|
Hej! Lider med dig. Taskig dag att ta de pa. God Jul pa er alla! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Detta verkar vara ett tråkigt men tyvärr vanligt fenomen i storstad. Utanför min skola i centrala GBG stod det för inte så länge sedan en röd E36 M3-optik som hade fått båda sina M3-speglar avknäckta, man blir jävligt trött när man ser sådant. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
som ja sa i telfon imorse Erik..lider med dig.. Ha det varit min bil hade jag nog gått loss på en närliggande stolpe eller något... Man blir så trött på alla jävla idioter som inte kan skilja på sitt eget o andras egendom.. vi får hoppas tomten kommer med ett par ny speglar... förmodar att et är bara att hålla koll på blocket.se eller något, dom lär ju dyka upp för eller senare God jul på dig... Tomas.S/Aiit films |
|
|
Det är ju för jävligt sånt här :\ Faen är det så svårt att skilja på mitt och ditt. MVH Calle *Och tamer_bmw snälla.. såna där inlägg kan du ju ta och skippa helt och hållet. |
|
|
Bilder på min kära bil utan mina kära backspeglar: Länk Länk |
|
betriebsanleitung1 |
Det funkar inte . |
|
här är iallfall siten... Länk _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Erikwa: Beklágar förlusten. Vissa larm kan man ansluta separata slingor som gör att det larmar när den bryts, tex till en minicall. Hör efter med tex hellströms. Önskar dig en så god jul som det kan bli, inte kul! Asken |
|
|
Tjenare. Länkarna fungerar om man kopierar dem och klistrar in dem i webbläsaren. Förresten, inte illa o köra med en CSI på vintern. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag har funderat på hur jag ska larma de nya backspeglarna. Det jag tänkte göra är att märka glasen och undertill på husen med bilens reg.nummer. Undertill kan de spackla igen nummret igen men inte på glaset. Limma fast speglarna är inte bra ur trafiksäkerhetssynpunkt och så kan de dra sönder alltihopa istället. Vajer klipper de bara av med samma tång som de klipper kabeln med. I larmväg kan jag antingen som Asken säger koppla speglarna till bilens larm (går det med BMW originallarm?) eller kanske ännu bättre; lägga in ett överfallslarm i varje spegel, och när rycksnöret i larmet dras ut sätter backspeglarna igång att tjuta. Ingen tjuv vill springa runt med två tjutande backspeglar. Men ändå står man väl där med en repig backspegel.. suck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.