AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
852

Är det någon som har testat effektboostern som Raka Rör säljer.. 30% mer effekt...

po
44
power101
BMW 338 E36
Är det någon som har köpt effektboostern som Raka Rör säljer (raka rör special)..... Det står att den ska ge 30% mer effekt vid 2000 varv.. kan det stämma.

Länk

30% blir ju mycket effekt på en trimmad motor eller M motorn... :)

Pu
225
Puppe
M535-86 m106
Har du inte köpt senaste Bilsport? där testade de den på dendär projekt Kadetten!
-trimchip+filter+raka rör=167,5hk
-trimchip+filter+JT (sportsystem)=174,9hk

Orginal är motorn 150hk, inte var raka rör bäst men den funkade nog fint! så det där med 30% stämmer inte riktigt!;)
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Puppe!
Varför skulle inte det där med 30% stämma?
Dom skriver "uppmätte 30% mer effekt vid 2000 varv" och det betyder väl precis vad det står och inte 30% vid något annat varvtal!

Power101!
Denna effektbooster har det diskuterats mycket om, bara att söka lite så hittar du mycket om den!

225
Puppe
M535-86 m106
ja det stämmer också! men dom testade med bara trimchip+filter (alltså ingen raka rör) och då var det ingen skillnad alls, bara vid max varven så gav den ca. 3hk till med "raka rör"!
208
nöjdet
530d Touring-99
Raka rörs avgasystem som var med i bilsport tyckte jag så väldigt klent ut jämfört med jt sportsystem. Om detta kan göra invärkan på efekten. God Jul

Mvh Jonas Larsson

Länk
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
puppe: Hade dom verkligen testat med "Specialen" då.

Om inte var det ju isåfall mer effekt utan den specialarn.

Och om så är fallet är det ju bara båg.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Humbug säger jag tills effektsiffror kan ses från en testbänk. synd att de flesta firmor drar till så i sina säljargument, oavsett chip system elelr annat godis. Att sälja på presumtiva känslor är en hel vetenskap....
God hjul
Asken
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Ja, jag håller med Asken.
Jag var själv väldigt skeptisk till Raka rörs specialare. Men nu har ju bilsport bevisat, svart på vitt, att den inte fungerar speciellt bra. Ett riktigt välbyggt avgassystem är alltså bättre!
dessutom sparar man 2500kr på att slippa köpa specialarn :)

E28 M535i TwinTurbo

Har en 2,5" "booster" från raka rör som ligger på hyllan men som ska dit i mellandagarna!

Ang Bilsport så tycker jag inte att det var likadana system..menar att JT använde sig av 2,5" medan Raka rör använde 2"..vet kompisar på racing banor och rally åkare som använder Raka rörs "booster" som har känt en klar förbättring med Raka rörs burk!

Skulle vara intressant att se om det blir nån skillnad på Kadetten om man skulle göra samma test men med ett 2,5" system istället..

Jocke

1.07.30 på Gelleråsen:)
1.00.17 på Knutstorp..
0.41.42 på Falkenberg..
1.19.96 på Mantorp..
www.JoCompetition.com
DR
47
DRutström
525 TDS Touring -94
Hej,

Vänta bara. Ett par i branchen mycket kända namn kommer här i framtiden att testa dessa fantastiska rör under restriktiva förhållanden och med mycket bra mätutrustning.

När resultat från dom kommer kan man äntligen slå näven i bordet och säga "Vad var det jag sa?", eller..

Mvh
David
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Jag är som sagt skeptisk.. Men jag har hört att ljudet är förgrymmande skönt!
Det kan ju alltid vara en anledning!
F.ö. så är det 3" som gäller för min del :P

E28 M535i TwinTurbo

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.