|
|
|
|---|---|
| Hur höjer eller tar ja bort vartalsstoppet på L-Jetronic. | |
|
Har för mig att varvstoppet sitter i rotorn på l-jetronic. När min far var inne på Förenade bil och skulle köpa rotor så frågade de ifall han ville ha med varvstopp eller utan. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Tja fredde! ¨Ska du ha bort varvstoppet nu, jag trodde du skulle ha MBE=) /praktikanten |
|
|
Sitter i rotorn på den motorn om du har L-Jetronic. Lycka till.. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Det är bara att rycka bort fjädern och "kolven" på din bef rotor...så kan du varva till ventilsläpp..man kan även exprementera med fjäderns förspänning...så har man förhoppnings vis bara höjt varvstoppet lite. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
smokey>> På kompressor motorn ska ja ha MBE :-) Till sommaren blir det bara en "lätt" portning å möjligen en annan kam inklusive en "lättare" inredning på sugmotorn... eftersom de e omöjligt att hinna klart med kompressormotorn till sommaren(Måste ju ha nått i sommar å) Varvstoppet... Finns ingen kolv å fjäder på min rotor...? Skumt... stoppet går i vid 6500rpm. Om man har lilla diagnosuttaget har man väl L-Jetronic? Eller finns det Motronic med lilla diagnosuttaget... Å andra sidan har man motronic så används väl pulsskiva? |
|
|
Nja, du har antagligen LE-Jetronic. De har varvstoppet i databoxen. 320i från 84 någon gång fram till 88 har LE-Jetronic. Före det var det L-Jetronic och varvstoppet i fördelaren. |
|
| Jaha de e så de ligger till... Å hur höjer/tar bort varvstoppet då? Måste man "hacka" sig in i boxen å ändra på parametrarna där då? | |
johanedstrom |
Jag har då helt enkelt satt en liten eltejp-bit på rotorn (Så den inte kan kortsluta tändningen).. Och vipps kan man ong varva sönder kärran.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.