|
|
|
|---|---|
|
Håller på att plocka isär min Getrag 240 och jag har följt beskrivningen men helvetet vill ändå inte sära på sig mer än 6-7mm på "hushalvorna"! Jag har skruvat bort varenda skruv! Är det något "knep" man måste göra eller är det bara att ta fram släggan och tvinga isär den? =/ Börjar bli väldigt trött =( _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk | |
| Japp,du måste värma loss främre lagret (det stora)..sen släpper det... | |
|
Då är det väl bara att dra igång gasen =) Tänk vad lättare det hade vart om det hade stått i reperationshandboken vad man skulle göra, så hade man redan vart färdig! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
Boki |
det är ingående axell som du måste lossa (altså ta bort låsring o sen försiktgt knacka ut ingående axell tills du får separation växellådshalvor). ajde........... |
|
Efter att ha värmt på med gasen och lite knackningar så gick den isär. Så nu ska det beställas delar till bilen(igen)! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Braxen: 320i -83 (E21) 12cyl, 5.8liter och 352hk ??? Berätta lite mera. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco! Nepp =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Gris ;) //Ticco www.ticco.com |
|
| Ingen gris, men en fisk jag jag nog =) | |
|
En ful sådan, jag är också (nicke) nyfiken... :-)) /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Är det kanske denna Länk som bytt ägare? _____ Micke Länk |
|
|
Micke: det där är ju en E30. Braxen BERÄTTA om bilen, annars får du stryk.. :-)) /// Ett halvårs abstinens... |
|
| Då får jag ta lite stryk, eftersom jag tänker låta er vara nyfikna =) | |
|
Om vi säger så här då: Jag vet var du bor... ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Braxen// Jag är på din sida! Läste om din bil på skodapower ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
ant |
så får vi se din bil i sommar? om så är fallet, var? ========== Länk |
|
Kristian Larsson! Japp, med nästa gång blir värre =) ANT! Nog kommer bilen att synas i sommaren, oavsett vad som kommer att finnas under huven! Ticco! Så du vet alltså att min dörrmatta heter Välkommen? =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
:) Gott Nytt År på dig... //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.