|
|
|
|---|---|
| Hej någon som vet någon billig bass på Mds eller Brl? låtter dom någon bra? sedan har jag hört att det låtter bra om man sätter dom direkt i ryggstödet på E30? stämmer det? Mvh/axel | |
Krizzly |
Jag har min bas i skuffen i en 3,25i -90 o de är då inget fel på mitt ljud BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
| Köp något ifrån Länk de har grymma grejer!! | |
|
Jag har en MTX 12" för 995:- Finns på www.netonnet.se för 890:- heter MTX T4124 Se mitt bygge på Länk Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
Renstark |
Min Mds audiofil power 12" låter inte nå bra i bagaget på min e30. Men det kan bero på att jag inte dragit nått basreflexrör upp genom hatthyllan. |
Krizzly |
Jag har en 12" i min e30 och jag tycker inte att de e nå problem. Tänk bara på att ha basen vänd i mot bilen om du har en stängd kupe. BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
|
Krizzly... Testa öppna bakluckan när du spelar.... Jag fick mycket fetare bas då.... så jag vände min låda med elementen mot bakljusen och då blev det tvärtom... Klen bas med luckan öppen.... fet bas med luckan stängd... tyvärr blir det något fetare när man öppnar en dörr.... |
|
|
någon som vet varför? |
|
|
kan bero på att framsystemet vinklas bort och basen upplevs som "fetare", har du provat samma med framsystemet helt avslaget? Helst utomhus på ett tyst ställe.. |
|
|
>>Jonas.N vilket skick du har på bilen!!! ser ut som fabriksny.. Kleen och snygg installation med proffsiga tweeterpods, och utan att lägga ner alltför mycket jobb i bagaget (där ingen tittar ändå)... hur funkar det med basen genom ryggstödet, har du skidlucka? hur långt är det mellan basen och baksidan av ryggstödet? har du provat baslådan utan "täckskivan" som steget sitter på? Lådvolym (om man får fråga)? /Danne (den ser lite hängig ut baktill på bilden, är den nerlastad? eller i behov av nya fjädrar?) |
|
|
Svar till Daniel Sjölund: Den är fullastad med prylar. Dom proffsiga diskanthållarna är Alpines egna som följer med högtalarna, jag har bara skruvat fast dom i triangeln innaför backspeglarna. Just nu är bagaget inte lika snyggt, har rivit ut Alpine steget och MTX basen, testar Arizona Eagle ett tag. Basen är en MTX 4124 som sitter i en sluten låda på 36 liter. Mellanrummet mellan basen och ryggstödet är ca 5 cm och jag har ingen skidlucka men jag har sparkat bort plåtskivan som sitter svetsad där (4 svetspunkter). Lådan är inte provad utan täckskivan men däremot har jag flyttat allt fram och tillbaka i bagaget för att testa, det blev ingen skillnad. Baslådan med högtalare och bakplatta är till salu. Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
Krizzly |
deejaywasp! hänger inte med i ditt resonemang... BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.