AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.237

Ungdomar med Bmw...

Sida 2 av 3
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Äh...låt dem hållas.
Sedan är det faktiskt så att oavsett årsmodell eller så så har BMW alltid haft haft en "lyxstämpel" på sig. OCh med det följer det ni skriver om.

BMW (vist man är lite partisk men ändå) är en av världens absolut bästa bilar (vanliga dödliga bilar alltså, inte såna där miljonbilar a´la Ferarri mm) och så enkelt är det.

Jag kör och äger mycket hellre en äldre BMW än en sprillans ny Volvo eller Saab. Den teknik och körupplevelse och kvallitet som finns i min snart 14 år gammla bil finns nu i nya bilar från Volvo o Saab. Jämför hur det såg/ser ut i de bilarna både i dag och för 10 år sen så ser man klart skillnaden i allt!!!

Faan jag menar att redan i min första bil (518i från 86, fanns det mer teknik och bättre kvalitet än i många bilar som rullar av banden i dag.

Och detta vet folk och därför finns avundsjukan mm kvar. Även om man kör omkring i en gammal så att säga.

God jul
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Lazereye; Just det en v70 är ju nyare, men folk som kör en v70 titta på mig och säger hur har jag råd med att köra en Bimmer med v8!!! Den måste vara dubbelt så dyr som deras v70 plus så tror dom att den är mycket nyare än vad den egentligen är! Dom säger är det en 96??
Ha Ha
God Jul!

MvH Bmw 4-ever

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo jämför t ex en volvo 740 -88 eller en Saab 900 -88 mot en 325:a från samma år. Det är ju ljusår i kvalitetskänsla! Å motorn i 325:an E30 är ju hur smidig som helst! Däremot håller ju Volvon förmodligen längre men troligtvis p g a körsätt eftersom att den lockar föga till ett hårt körsätt.

Kollade upp vad min bil kostade 1988 och det var ca 200 000 kr. Blev rätt imponerad av den siffran....
Måste ju motsvara en hel del idag.
Jaja godjul

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
Volvo & Saab köper väl inte många privat??dom flesta e ju firmabilar(leasing=hyrbilar)..:O)

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag upplever ocksa samma sak. Jag ar 19 och har en 730iA -92, en 528iA -87 och en Camaro -75.
Har hant ett par ganger att folk fragat mig "Dealar du?"

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Fredric:
Exakt!! dom flesta volvo å saab är firmabilar och därmed inte väljs me omtanke...de gör ju vi därimot,vi köper ju en bmw för att vi älskar bilen!!

är de nån mer som håller med om att bmw var mer överlägsna för några år sedan(slutet av 80-talet och början av 90-talet)? nu har mer bilmärken kommit i kapp bmw lite....?
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Haglund2306, kaxig är jag nästan aldrig, men naturligvis är bilen utrustad med allt du nämner, det skall bli underbart att glida i till skolan med den när vårsolen börjar komma fram. Det värsta av alltihp är att jag faktiskt har betalat allting själv, så ingen kan komma och säga att jag är bortskämd som har fått bilen.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
alla bilar kostar att äga...en 240 kostar nog lika mycket som en E30 att äga...och då är frågan...vad åker man helst...ska man lägga pengar på en bil så ska man lägga det på en riktig bil..

/Henke

BMW CS #5075
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
BMW är helt enkelt världens mest prisvärda bil alla kategorier.
Man får så mycket för "lagom" mycket pengar.
Synd bara att de inte gör minibussar... :-\
(se bilinnhav nedan så fattar ni)

---------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
---------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Magnus M: Din dröm ska tydligen besannas: BMW har en MPV på gång enligt rykten. Jag startade en tråd om det för ett tag sen men den blev inte så populär :-/

Länk

///M vh
Kalle H, BMW CS(syd)#5120
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Faktum är att en volvo 240 e nog trots allt billigare än en E30...det får jag bjuda på...
Men en E30 är klart inte speciellt dyr att äga heller! Milkostnad på 17 kr milen har jag. Kör drygt 2000 mil om året...

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Angående minibuss:

AMS: Kommer vi få se en minibuss från BMW?

Burkhard Göschel, utvecklingschef hos BMW:
Vi diskuterar ingen BMW-Buss, men vi studerar olika utrymmeskoncept i alla storleksklasserna. Men vi har ännu inte beslutat något i den vägen.
fick en lite annorlunda kommentar här i Kalmar...
hade du inte råd med en nyare?
svaret var: Det hade jag nog, men det var denna jag ville ha... (svarte E28:an)
Att det blev BMW var faktiskt mest en slump och dyr att äga? näe, drar lite soppa, billig i skatt o försäkring (Billigare än en Volvo 745 i skatt och aningens dyrare i försäkring).

När jag förklarat att den är billigare i ägandet än en Volvo 740 och ungefär lika på delar så brukar en del fråga vad jag ska ha för den... Jag säljer den ALDRIG!

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Dani
Jag är 21, och lägger hellre mina pengar på en bil, som jag kan ha kul med, ge mig rätt stil, samt kunna lita på den när man reser i europa mitt på natten på en liten gata...och int ebehöva oroa sig över ett motorstopp eller likn. Och får man det, ja..då är det bara att ringa den underbara BMW Service som finns...
bjernler:
om du te.x hade vart 18 kanske de hade varit en annan sak...tolka de rätt nu bara!!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Bäst hittills var när polaren tyckte att vi åkte "lyxigt" när vi tog min touring istället för han Passat -01....

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Jag kom över min 528:a av en slump, var egentligen på jakt efter en Golf Gti i samma prisklass.
Tror tveklöst att jag fått mer bil för pengarna jämfört med golfen (som även det är en kul bil).

Har f.ö. också råkat ut för kommentarer att jag kör lyxbil...

-----------
Länk
Jo
744
Jonhny
745 -85
När man kommer hem till någon och ser den nya volvon/saaben så vet man ju om att det finns risk för kommentarer. Sista gångerna någon (med ny bil) frågat hur man har råd med bmw så har jag sagt "vi kan byta här och nu, så kan jag köpa två bmw till". Men ingen vill byta med mig.
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Ja, man blir inte förvånad över allt snack man hör..

OK jag har ingen billig bil, men som någon annan sa innan så har jag valt detta helt själv. Jag hade kanske kunnat åka ut och resa 2 gånger per år eller köpa fetaste hemmabiopaketet eller något annat för de pengar man lägger på bilen.. Men det vill jag inte.. Jag tycker verkligen om min bil och då får de andra som tycker man är galen bara acceptera det..

Bara att ignorera alla avundsjuka som inte själv TROR sig ha råd.. De kan ju kolla själv hur mycket det kostar att äga, då kommer de nog krypande till korset och säger att det inte var så dyrt iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.