AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.239

Ungdomar med Bmw...

Sida 1 av 3
Jag å min polare har en varsin bmw,och vi va hemma hos en som ja känner(han är 17) och hans farsa fråga oss:"hur kan ni har råd me en bmw? ni är ju bara 18 år"
fattar inte asså,äldre bmw är inte så mkt dyare än några andra...
fler som fått samma frågor??
Om det är nån tröst hjälper det inte mycket att vara 30 och villägare, frågan är den samma....
"BMW!?!? ja ja ja en del har ju råd..." innan när man hade V8 BMW var det än värre "V8??? jaså va drar en sån då?? 2 liter/mil??"
Ja du Gasar-Magnus. Jag känner precis igen det du skriver. "den måste ju vara dyr och dricka en massa soppa" (hade oxå V8 innan).
Det kallas den svenska avundsjukan
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Folk tror ju att en 2liters 6a drar mycket soppa så vad kan inte en V8 göra???

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
fattar inte varför folk tycker som dom gör om bmw!?
men i bland kan de ju oxå vara kul,lr hur?
undrar om de te.x är samma sak me merca...

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Om vi backar ca tio år i tiden så var det dyrt att köpa,serva,äga en BMW och det lär ta ett bra tag innan det kommer att tvättas bort.
2002tii:
Bmw är ännu idag fortfarande dyrare att köpa,äga och serva...dyrare än genomsnittet,men man ska tillägga att de är en otroligt bra bil också...
518i slow mobil
§Undrar vad de skulle tänka om en annan som har två då...? :D Sen att ingen kostar mer än 6k tror de ju inte... Skönt att man slipper såna diskutioner...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
ja själv så är jag bara 24 och när folk ser att man kommer med en bmw så tror dom att man måste bra jobb för att ha en begagnad Bmw. Sen säger dom så här "fin bil....det drabbar ingen fattig det kan du ju köpa" Hoppas ni fattar poängen.
Bmw är ingen vanlig bil, den är speciell men behöver inte vara dyr i drfit eller??
Vad kostar det att hålla i drift en v70?? Dyrare än min Bmw!

MvH Bmw 4-ever

Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Håller med om att folk tror man är miljonär när man kör BMW... pinsamt..

Och på tal om fördomar..

Igår var det en 24-åring som körde ihjäl sig här i Örnsköldsvik, inte alls nå roligt :(

Han körde BMW och det gick visst riktigt fort också.
Idag på jobbet så satt vi och pratade om det där och en gubbe (40-45 år kanske) sa att ALLA ungdomar som kör BMW kör jämt för fort... som sagt, pinsamt...
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
518: jag har två med men fok brukar bara undra hur jag orkar jobba så mycket och tycka att jag får skylla mig själv som lägger så mycket pengar på en (3+1 mc) gammal bil.... (har en mc -98 och tjejen har en v***o 850 så det kostar lite men jag har valt det helt själv...)

Köp en BMW. Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet!
-=$¤CimmenpoweR¤$=-

Länk
Länk
peter78w:
att V70 är dyare i drift kan ju kanske bero på att den är lite nyare än din....!?

Zlaatan:
Med tanke de du sa att en kille görde ihjäl sig igår,va en kille i hbg i sommars som också körde ihjäl sig,även han i en bmw!
De där gubben sa om att ungdomar med bmw kör fort,har han ju delvis rätt i..!!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Många som kör ihjäl sig i volvo också bara att man inte skriver ut biltypen då.

BMW är dyrare i inköpspris än de flesta bilar men å andra sidan så har man gratis service i 3 år.

Att det skulle vara dyrare att serva dom vanligare modellerna (520-528, 316-330) håller jag inte med om. 800-1200 för olje service, 2-4000 för insp 1 och 3-6 för insp2 är inte dyrare än vad dom andra märkerna tar för deras respektive servicar. Reservdelar kanske är dyrare än volvo 240 original men inte dyrare än säg till en volvo s80.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Alltid roligt att retas med sin omgivning när man som 18-årig gymnasiestudent åker V12:a som sällan hamnar under 1,5 liter milen och kostar 10.000 kr om året att halvförsäkra.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
J.L:

Respekt åt dig. Väldigt få har anledning att vara kaxigare än du. Hoppas du har buffelläder, ädelträ och elstolar så de avundsjuka verkligen förstår att du menar allvar. :)
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Sanningen är väl i några fall att föräldrarna betalar åt en? Vissa tycker det är fel, men jag tycker att det beror väl på hur mkt pengar man har ? För pengar ska användas !!! på rätt sätt ;)
Se på mig.. inte fan hade jag råd med min kärra, men som tur var ville morsan ha en cab. Vilket passade perfekt...(även om hon nu bara kört den en gång på ett halvår, det regnade då också..hehe).. nååja.. Ha de gott grabbar och töser! God jul ;)
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
När jag började köra typ20år sen var man ganska ensam med bmw,nu är det ganska gott om grabbar som har bm.Det är skitkul att ni får uppleva körglädjen,men håll med att det skulle vara ganska tråkigt om alla,typ grannen,skulle åka bmw.Vi ska vara glada att vi har världens bästa bil.Från en som har ägt dom flesta bilmärken utom japps.

Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Måste vara ärlig, jag kör BMW på grund av att det är en underbar kärra.... och att den har en "image" som passar mej, retar alltid upp någon.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Det är en fin bil helt enkelt.

Länk

jag köpte mig en bmw därför att det är en fin och pålitlig bil, samt att utbudet är så stort så att man kan göra ett riktigt fynd (vilket jag oxå gjorde) om man letar lite...sen är känslan att köra bmw också lite speciell

visst är omgivningen lite avundsjuka...var hemma hos en morsas jobbarkompis för att fixa med hennes dator..hon kör en helt ny rover 75:a....så sade morsan att jag hade köpt en bmw..då blev det "hur han man råd med en bmw?" jag brukar bara låta dom hållas, vill dom vara avundsjuka för att jag kör en "dyr" bmw och dom kör själva omkring i sina 02:or modell volvo, saab och liknande så visst.. :)

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
men jag kan förstå varför många tycker att bmw är en dyr bil..dom flesta som kommenterar mitt bilval är ju sånna som var med på 80 och lite in på 90-talet då bmw var dyrt att äga..stämpeln sitter mycket riktigt kvar...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.