|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det finns någon kabel man kan använda för att via S-videokontakten på bärbara datorn kolla på DVD i bilen via AV-kontakten....? | |
| Jag har ett förslag, det blir lite knet & knåp men det går. Du behöver den vanliga 3,5mm -> 3xRCA adapterkabeln plus en RCA -> S.Video adapter.Om du finns i Lund-området så finns dessa grejer på t.ex Kjell&Co. | |
|
Kolla att du får bild från TV-utgången på en vanlig TV först för då vet du att det fungerar. Vissa adaptrar fungerar bara "åt ett håll" dvs. de släpper bara signalen åt ena eller andra hållet, men det vet dom som säljer grejerna. Har du problem med att få tv-utgången att fungera finns ett bra program som heter TV-tool på www.tvtool.de och där finns en demovariant för test. Men då måste du ha nvidias grafikkretsar. //Erik// |
|
|
Ok, tack för förslagen, men kan ni vara lite mer tydliga i vad jag behöver? Vad jag förstår så behövs det speciella kablar eller? Vad för adaptrar är det jag ska ha? Om inte i Lund så var kan jag få tag i grejerna. Bor i sthlm.... Kan bmw något om detta? Tack på förhand. Lasse |
|
| Kolla någon hemelektronik firma. Kabeln är en "DV-Kabel" och adaptern är en s-video till komposit. | |
|
Ta med dig datorn och bilen till någon välsorterad hemelektronikfirma och visa grejerna. Har dom bra service kan dom hjälpa dig att leta rätt kablar och adaptrar. Se till att fifa kabel till ljudet åxå... //Erik// |
|
| Var sitter AV-ingången på en MKI på en E39? | |
|
Stout: det ska vara den vita kontakten som inte är inkopplad nånstans, sitter på ovansidan på tv-modulen. Men du måste skaffa nya pins till kontakten. Om jag inte har fel för mig så är det följande: Video IN signal pin6, Video IN jord pin 15, Audio IN signal pin 4, Audio IN jord pin 5.... |
|
| Tack TripleA | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.