|
|
|
|---|---|
|
tänkte köpa en 325á och lägga i en m5 motor 3.8L.. tror någon att det är mycket problem med det?? bilprovningen kanske inte gillar det. någon som känner någon som gjort motorbyte Iron M/// | |
ant |
min polare och hans brorsa håller på med en likadan kombination som du beskriver. jag vet inte så mycket om bygget men jag vet att det inte ska vara några större problem. motorfästen har dom köpt från tyskland. inredning består i princip av en så rensad kaross som möjligt med en kolfiberstol från momo, och fyrpunktsbälten. bilen kommer precissom du säger inte gå att besikta men deras bil är besiktad tills nästa höst så efter det så blir det en banbil. misstänker att det kommer att knuffa på rätt så bra i skrotet när den bilen blir färdig.. ===================== Länk |
|
fan vad synd att den ite går att besiktiga.. du tror inte man kanske kan få litte bilder och tipps om hur dom går till väga??? jag tänckte jag skall bygga i alla fall och försöka få igenom den på bilprovningen.. Iron M/// |
|
ant |
att få igenom den på besiktningen blir i stort sett omöjligt. för att kunna besikta den krävs det att bmw skriver ett intyg på att du kan besikta bilen med diverse förstärkningar. typ bromsar chassi osv.. visst kan man tycka att 6cylindrigt som 6 cylindrigt, men det är rätt stora skillnader på dessa motorer, så jag har väldigt svårt att tro att det kan gå att "lura" sig förbi spb. men hör med "m3johan" här på forumet, det är han som håller på att bygga 338:an, om du är sugen på tips. dessutom har kilander här på forumet byggt en liknande bil fast han har även en turbokonvertering modell överdimension. ===================== Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.